رادیو با وجود فضای رسانه ای مجازی همچنان پرمخاطب است

به گزارش فناوری فرهنگی، احسان همتی درباره گسترش فضای مجازی و تاثیر آن بر میزان مخاطبان رادیو، اظهار داشت: اینکه فضای مجازی بر تعداد مخاطبان رادیو تاثیر گذاشته و از میزان شنوندگان آن کاسته غیرقابل انکار است، اما رادیو همچنان محبوبیت خاص خود را دارد.
وی افزود: هنوز در برخی مناطق دسترسی به اینترنت وجود ندارد بنابراین رادیو در کنار تلویزیون رسانه های پُرمخاطب هستند.
گوینده برنامه رادیویی «مروارید شرق» معتقد است اگر اینترنت با سرعت بالا و در همه ایران فراگیر شود باز هم رادیو به عنوان رسانه ارزان قیمت شنوندگان خود را خواهد داشت.
«البته باید مدیران این رسانه قدیمی، مخاطب شناسی کنند تا با استفاده از ایده‌های جدید برنامه های جذاب تولید شود.»
همتی گفت: رادیو یک رسانه نوستالژیک است که برخی از صنوف جامعه مانند رانندگان تاکسی و کسبه نسبت به آن شرطی شده‌اند به گونه ای که اگر روزی رادیو نداشته باشند به نوعی سردرگم می شوند.
وی ادامه داد: رادیو همچنان به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در انتشار اخبار از سرعت بسیاری برخوردار است که در کنار تحلیل های مختلف، به عنوان یک مرجع شناخته می شود.
این گوینده رادیو درباره انتخاب موضوع برای برنامه های خود نیز توضیح داد: با توجه به فراگیر شدن کالاهای چینی در ایران، برنامه ای با عنوان «مروارید شرق» طراحی شده که به آداب و رسوم مردم چین می پردازد.
وی افزود: این برنامه همه روزه از از ساعت 18 و 30 دقیقه در رادیو فرهنگ به گردشگری، مذهب، فرهنگ و آیین های چین می پردازد.
همتی توضیح داد: البته این برنامه براساس یک تفاهم نامه با رادیو چین بسته شده و قرار است آنها نیز همه روزه چنین برنامه ای از شبکه رادیو «سی آر تی» درباره آداب و رسوم ایرانی ها پخش کنند.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد