راه سعادتمندی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه آن چیزی که روی آن کار می‌کنیم مفهوم توسعه است، اظهار کرد: سیستم تاکنون به این شکل بوده که ازآنجا که یک اقتصاد پایه نفتی و نفت‌محور داشته‌ایم پیشرفت را درگرو آن دیده‌ایم و تلاش می‌کنیم این تفکر اصلاح شود.

وی گفت: در استان اگر قرار باشد دولت پولی بگذارد و صنعتی راه بیندازد یک موضوع وارداتی و رانتی است و بدون اتصال به پول نفت، از کار می‌افتد.
ستاری عنوان کرد: آن چیزی که ملاک توسعه است، اقتصاد دانش‌محور است و باید افراد داخل استان محیط را تغییر دهند.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: پایه این امر، تغییراتی است که باید اتفاق بیفتد، دانشگاه‌ها در بحث بودجه می‌توانند از دولت فاصله بگیرند. در پژوهش هم باید بخش خصوصی سرمایه‌گذار اصلی باشد.

وی گفت: جوانانی که داخل استان هستند سرنوشت توسعه را به دست بگیرند و دانشگاه باید بومی باشد تا افراد صرفاً در یک حصار محدود شده درس نخوانند.

این مسئول عنوان کرد: راه سعادتمندی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید این مسیر را برای رونق اقتصاد کشور به دست جوانان خلاق و کارآفرین پیش بگیریم.

ستاری عنوان کرد: با این سفر عدد قابل‌توجهی در زیرساخت‌های فناورانه و نوآورانه اختصاص می‌دهیم اما زیست‌بوم فرهنگی و محیط مساعد باید در استان راه بیفتد تا جوان خلاق و کارآفرین بتواند راهش را پیدا کند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد