رتبه ۷۱ و ۱۴۱ ایران در اینترنت موبایل و ثابت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اسپید تست، گزارش رده بندی ماهانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت وب سایت SpeedTest نشان می‌دهد سرعت اینترنت برخی کشورهای جهان بهبود یافته است.

طبق این فهرست، سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه گذشته میلادی ۲۵.۲۴ مگابیت برثانیه بوده است. طبق این رده بندی ایران در رده ۷۱ فهرست سرعت ماهانه اینترنت موبایل کشورهای جهان قرار دارد. این در حالی است که ماه مارس سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه بود و کشور در رده ۷۹ این فهرست قرار داشت.

این در حالی است که سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۰ میلادی ۲۷.۲۵ مگابیت برثانیه بود و کشور در رده ۷۰ این فهرست بود.

کره جنوبی و قطر؛ کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل

طبق این گزارش در ماه گذشته متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۸۹ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود نیز ۱۰.۵۰ مگابیت برثانیه بوده است. این آمار نشان دهنده رشدی اندک نسبت به متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در ماه مارس (۳۰.۴۷ مگابیت برثانیه) است.

با توجه به اطلاعات ذکر شده در این وب سایت، در ماه آوریل سرعت دانلود اینترنت موبایل در کره جنوبی ۸۸.۰۱ مگابیت برثانیه بوده است. به این ترتیب کره جنوبی در این فهرست یک پله ارتقا یافته و پر سرعت ترین اینترنت موبایل جهان را در اختیار کاربرانش قرار داده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور در ماه مارس ۸۱.۳۹ مگابیت برثانیه بوده است.

پس از آن قطر با سرعت دانلود ۸۴.۸۱ مگابیت برثانیه در رده دوم فهرست قرار دارد. این درحالی است که سرعت اینترنت موبایل قطر ماه گذشته میلادی ۷۳.۳۸ مگابیت برثانیه بوده است. با توجه به این آمار، قطر نیز یک پله ارتقا یافته است.

در این میان چین با سرعت ۸۴.۶۸ مگابیت بر ثانیه در رده سوم و امارات با سرعت ۷۸.۵۶ مگابیت برثانیه در رده چهارم قرار دارند.

هرچند سرعت اینترنت موبایل چین نیز نسبت به ماه گذشته رشد کرده است اما سرعت اینترنت موبایل امارات متحده عربی که ماه گذشته ۸۳.۵۳ مگابیت بر ثانیه بود، در ماه آوریل کاهش یافته است. در نتیجه این امر امارات متحده عربی که ماه گذشته در صدر این فهرست قرار داشت، اکنون ۳ پله سقوط کرده و در رده چهارم قرار دارد.

در رده پنجم نیز هلند قرار دارد. سرعت دانلود این کشور ۷۵.۳۲ مگابیت برثانیه اعلام شده است. سرعت اینترنت موبایل این کشور نیز نسبت به ماه گذشته (۷۲.۱۰ مگابیت بر ثانیه) افزایش یافته است.

بهبود اندک سرعت اینترنت ثابت ایران

سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۲.۷۲ مگابیت برثانیه محاسبه شده است. به این ترتیب ایران در رده ۱۴۱ کشورهای دارای اینترنت ثابت قرار گرفته است. از سوی دیگر سرعت اینترنت ثابت کشور نسبت به ماه گذشته (۱۰.۱۰ مگابیت برثانیه) بهبود یافته و ایران از رده ۱۵۳ این فهرست به رده ۱۴۱ رسیده است. با این وجود موقعیت ایران در این فهرست در ماه آوریل همچنان پایین‌تر از ماه ژانویه (رده ۱۲۲) است.

سنگاپور پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان را ارائه می‌کند

در ماه گذشته میلادی متوسط سرعت جهانی دانلود اینترنت ثابت ۷۴.۷۴ مگابیت برثانیه و متوسط سرعت جهانی آپلود ۳۹.۶۲ مگابیت بر ثانیه بوده است.

در این فهرست سنگاپور با ارائه اینترنت ثابتی با سرعت دانلود ۱۹۸.۴۶ مگابیت برثانیه در رده نخست قرار دارد. این کشور ماه گذشته نیز پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان (۱۹۷.۲۶ مگابیت بر ثانیه) را برای کاربران خود عرضه کرد.

پس از آن هنگ کنگ با سرعت اینترنت ثابت ۱۷۶.۷۰ مگابیت بر ثانیه در رده دوم قرار گرفته است. سرعت اینترنت ثابت این کشور ماه مارس ۱۶۸.۹۹ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

موقعیت دو کشور سنگاپور و هنگ کنگ در فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورها نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

اما تایلند که ماه مارس اینترنت ثابتی با سرعت ۱۴۹.۹۵ مگابیت برثانیه عرضه کرده بود و در رده چهارم قرار داشت، این ماه سرعت اینترنت آن به ۱۵۹.۸۷ مگابیت بر ثانیه رسیده و با یک پله رشد در رده سوم قرار گرفته است.

سوئیس نیز در ماه آوریل اینترنت ثابتی با سرعت ۱۵۲.۰۵ مگابیت بر ثانیه ارائه کرده و در رده چهارم این فهرست قرار دارد. موقعیت این کشور در رده بندی نیز نسبت به ماه مارس (۱۴۸.۲۴ مگابیت بر ثانیه) یک پله بهبود یافته است.

در رده ۵ این فهرست کشور رومانی با سرعت اینترنت ثابت ۱۵۱.۸۷ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. این شاخص ماه گذشته میلادی ۱۵۱.۵۵ مگابیت برثانیه بود و به همین دلیل موقعیت رومانی نسبت به ماه مارس دو پله سقوط کرده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد