رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه ایجاد می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از ایجاد رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد.

 حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشستی رسانه‌ای با تشریح برنامه‌های این بنیاد تا پایان سال 95، اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا رشته بازی‌های رایانه‌ای را در دانشگاه آزاد تاسیس کنیم.

وی در ادامه گفت: امسال برای اولین بار با تشکیل واحد توسعه و سرمایه انسانی در بنیاد به دنبال این هستیم تا با یک نیاز سنجی مناسب برنامه های یک ساله بنیاد را منظم و مدون به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ها را بر اساس 3 وظیفه اصلی بنیاد یعنی جریان سازی، حمایت و نظارت تقسیم بندی کرده‌ایم، افزود: در بخش جریان سازی با توجه به رفع تحریم ها و برقراری ارتباط با جامعه بین الملل، خارجی ها علاقمند به ارتباط با ایران در زمینه بازی‌های رایانه‌ای هستند بنابراین کتابچه‌ای درباره نحوه کسب و کار در بازی‌های ریانه‌ای ایران تدوین شده که تابستان امسال رونمایی خواهد شد و قوانین جاری کشور نیز در آن منتشر شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ادامه داد: همچنین کنفرانس بین المللی تحت عنوان (میلاد تهران گیم) روزهای سوم، چهارم و پنجم اسفند ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد که مهمانان خارجی برای درک بهتر محیط بازی در ایران و برگزاری کنفرانس های مختلف تجاری در حوزه بازی سازی در آن حضور خواهند داشت.

کریمی قدوسی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی بازی های جدی را نیز پاییز امسال برای بحث آموزش و درمان برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: انستیتو ملی بازی های رایانه‌ای با همکاری دانشگاه های ترکیه و پاریس به طور مجزا برنامه خواهند داشت تا دانشجویان طی چند روز بازی های مشترک با یکدیگر بسازند و یک فضای آموزشی دانشجویی برای تعامل بیشتر ایجاد شود.

برگزاری مسابقات استانی در تابستان امسال از دیگر برنامه هایی بود که کریمی قدوسی به آن اشاره کرد و گفت: با برگزاری این مسابقات قصد داریم هم فضایی را برای فعالیت بیشتر بازی سازان شهرستانی مهیا و در عین حال آنها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از فعالیت هایی که توسط بخش پژوهش بنیاد انجام می شود، اظهار داشت: آخرین آمار پیمایشی ما درباره بازی های رایانه‌ای به سال 93 بازمی گردد که خرداد ماه امسال اطلاعات به روز، از تعداد گیمرهای ما با توجه به افزایش تبلت در خانه ها منتشر خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای از دیگر برنامه های پیش روی بنیاد در سال جدید را شناسایی و اعتبار بخشیدن به گیمرهای حرفه‌ای، چاپ نخستین نشریه تخصصی مطالعاتی درباره بازی های رایانه ای و رونمایی هر ماهه از یک بازی رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: همچنین کلاس های آموزشی را برای خانواده ها خواهیم داشت که البته امسال تمرکز بر تهران است.

وی هدف از این مراسم را رفتار صحیح خانواده ها درباره فرزندانشان از طریق بازی های رایانه‌ای عنوان کرد، و افزود: این مراسم در فرهنگسراهای محله ها برگزار خواهد شد.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا رشته بازی‌های رایانه‌ای را در دانشگاه آزاد تاسیس کنیم، گفت: همچنین 4 نمایشگاه کلیدی در پاییز و زمستان در تهران خواهیم داشت که توسط ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز انجام خواهد شد و در واقع این ستاد به جای کارهای سلبی این بار به بحث آموزش ورود خواهد کرد.

حمایت از پنج پایان نامه‌های کارشناسی،10 کارشناسی ارشد و 10 دکتری درباره بازی‌های رایانه‌ای از دیگر محورهای سخنان کریمی قدوسی بود که در توضیح آن گفت: این کار را امسال به صورت هدفمند انجام خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای از دیگر برنامه های بنیاد تا پایان امسال را مشاوره های تلفنی و اینترنتی به خانواده ها و آزمایشگاه تست بازی در بنیاد بازی های رایانه ای عنوان کرد و افزود: 3 آزمایشگاه و مرکز پژوهشی در 3 دانشگاه معتبر که دانشگاه تهران آن قطعی شده خواهیم داشت که مثلا در بخش بازی های جدی تمرکز پژوهش آن بر یک دانشگاه باشد.

وی افزود: در مصوبه شوارای عالی انقلاب فرهنگی 2 اتفاق مهم افتاده است که یکی گرفتن تخفیف ویژه از صدا و سیما برای تبلیغ بازی های رایانه‌ای و دیگری رایزنی با شهرداری برای مجوز بیلبوردهای سطح شهر با تخفیف است.

کریمی قدوسی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره تعداد ناشران بازی های رایانه‌ای و میزان بودجه بنیاد در سال 95، گفت: تقریبا 12 ناشر در حوزه بازی های رایانه‌ای وجود دارد که 6 تا از آنها فعال هستند.

وی ادامه داد: درباره بودجه بنیاد نیز، سال گذشته 5 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 4 میلیارد و نیمی به بنیاد داده شد، امسال بودجه 13 میلیارد تومانی تصویب شده که افزایش بیش از 100 درصد داشته‌ایم و امیدواریم که تمامی آن مبلغ به بنیاد پرداخت شود

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد