رشد استفاده از بازی های آنلاین در کشور

به گزارش فناوری فرهنگی،  افزایش پهنای باند اینترنت، رفع انحصار از خدمات نسل سوم و چهارم و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در رشد بازی های آنلاین تأثیر به سزایی داشته است. براساس آمار و ارقامی که سال گذشته توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد، در چند سال اخیر کاربران بازی‌های رایانه‌ای به سمت بازی‌ روی گوشی‌های هوشمند رفتند. مهم‌ترین شکلی که بازی‌های گوشی‌های هوشمند دارند، متعلق به بازی‌های آنلاین است و این موضوع به این علت است که با افزایش پهنای باند و دسترسی به اینترنت که در کل دنیا ایجاد شده، بازی کردن از یک مقوله فردی به یک مقوله اجتماعی و بازی‌های گروهی تبدیل شده است.

در همین زمینه حسن کریمی قدوسی، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به افزایش آمار گیمر‌های کشور در چند سال اخیر گفته بود:« از ۱۸ میلیون گیمر در سال ۹۲ به ۲۳ میلیون در سال ۹۴ رسیدیم». به باور وی، رشد اینترنت و افزایش پهنای باند دسترسی مردم را به این بازی‌ها بیشتر کرده است. همچنین کریمی قدوسی با اشاره به افزایش درآمد از محل اپلیکیشن های تلفن همراه تأکید کرده بود که در سال ۹۵ تقریباً ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال درآمد محتوای دیجیتال شامل اپلیکیشن و بازی توسط کاربران ایرانی برای محصولاتی بوده که کاربران باید آن را از ابتدا خریداری می‌کردند، که اصطلاحاً به آن پریمیوم گفته می‌شود، در حالی که حدود ۶۴۰ میلیارد ریال فروش درون‌برنامه‌ای برای اپلیکیشن و بازی بوده است. با این توضیحات اگر جزو کسانی هستید که انجام بازی آنلاین به مقوله‌ای جذابی برایتان تبدیل شده، شاید بد نباشد با بهترین بازی‌های آنلاین ایرانی و خارجی هم آشنا شوید.
جنگ خان‌ها
یکی از بهترین بازی های آنلاین ایرانی که مورد استقبال و توجه بسیاری از منتقدان بازی قرار گرفته «جنگ خان‌ها‌» است. این بازی آنلاین استراتژیک تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد از جمله بهترین بازی تحت وب هم شده است.هدف اصلی شما در جنگ خان‌ها، دستیابی به یک ملت قرون وسطایی قدرتمند است که تمام بازیکنان دیگر را شکست می‌دهد تا به جهان قرون وسطایی تسلط پیدا کند. در این بازی شما باید براساس مهارت‌هایی که به مرور در مراحل بازی کسب می کنید بازیکنان دیگر را شکست دهید. در طول بازی شما باید قلعه‌هایی را تسخیر کنید و ۲۸ واحد پیاده نظام، کماندار، سواره نظام، ماشین‌های محاصره و واحدهای مخصوص یک ملت خاص را برای غلبه بر مخالفان و راهزنان به‌کار گیرید.این بازی از طریق سایت  www.khanwars.irدر دسترس است. همچنین نسخه موبایلی این بازی آنلاین را نیز از فروشگاه‌های اپ اندرویدی می‌توانید دریافت کنید.
عصر پادشاهان
برخی از بازی‌های ایرانی به خاطر کیفیت، گیم پلی جذاب، گرافیک قابل قبول و… علاوه بر بازار ایران توانسته‌اند در بازارهای بین‌المللی نیز مورد توجه قرار بگیرند. بازی آنلاین عصر پادشاهان هم یکی از همین بازی‌هاست. این بازی رایگان در سبک تاریخی- نظامی و براساس یک داستان تخیلی تاریخی طراحی شده‌ است. در این بازی بازیکنان به‌عنوان یک فرمانده دلاور باید سعی کنند با ایجاد امپراطوری قدرتمند و ارتشی عظیم به مبارزه با شیاطین برخیزند. در این میان جنگ‌هایی بزرگ شکل خواهد گرفت و دلاوران و قهرمانان، با شکست شیاطین نام خود را در کتیبه جاودان قهرمانان ثبت کرده و به جوایز نقدی هر دوره از بازی دست می‌یابند. برای ثبت‌نام در این بازی به www.kingsera.ir سر بزنید. نسخه موبایلی این بازی آنلاین نیز در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.
گرز طلایی
بیشتر بازی‌های آنلاین موفق ایران در حوزه استراتژیک، جنگی و نظامی طراحی شده‌اند. یکی دیگر از بازی‌های آنلاین موفق ایرانی هم «گرز» است. البته این بازی با سایر بازی‌های استراتژیک مرسوم تحت وب تفاوت دارد چرا که سبک بازی بیشتر به روند بازی‌های رایانه‌ای نظیر Warcraft و همین طور برخی سبک‌های نبرد Call of Duty می‌ماند. در بازی گرز، هر فرد با ثبت‌نام و انتخاب‌ نژاد، لشکر خود را ساخته و با قهرمان لشکر به مبارزه با سایر فرماندهان و کاربران موجود در بازی می‌پردازد. پس از ثبت‌نام و انتخاب‌ نژاد، هر کاربر می‌تواند با سرمایه‌ای که در اختیار دارد به تمرین لشکریان و همین طور خرید جادوها و زره‌های مختلف برای قهرمان مشغول شود. این بازی علاوه بر اینکه از طریق gorz.ir در دسترس است برای کاربران سیستم عامل اندروید نیز قابل دانلود است.
یک مسابقه واقعی
شاید بد نباشد بعد از این همه جنگ و لشکرکشی فاصله بگیرد و هیجان بیشتر را پشت فرمان خودروهای حرفه‌ای و پرسرعت دنبال کنید. یکی از بهترین بازی‌های آنلاین در زمینه مسابقه اتومبیلرانی سرعت Real Racing 3 است. این بازی صاحبنام در لیست بهترین بازی‌های آنلاین هر سایت قرار دارد. علاوه بر گرافیک خیره‌کننده یکی دیگر از دلایل محبوبیت این بازی این است که یک اثر شبیه ساز رانندگی است. این بازی از نظر مکانیزم‌های رانندگی بسیار واقع گرایانه طراحی شده و سیستم کنترل اتومبیل بازی به هیچ‌وجه شما را اذیت نخواهد کرد. این بازی آنلاین به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و iosقرار گرفته است.
مبارزه با حملات تروریستی
جنگ و حملات نظامی هم به سوژه مورد علاقه بعضی از بازی سازان تبدیل شده به‌طوری که حالا در این حوزه صدها بازی رایانه ای و موبایلی تولید شده است. یکی از بهترین بازی‌های آنلاین در سبک تیراندازیModern Combat 5 نام دارد. این بازی، یک بازی تیراندازی اول شخص با حالت رقابتی و داستانی بسیار سرگرم‌کننده است. دراین بازی شما در نقش یک سرباز کهنه‌کار ظاهر خواهید شد که باید جلوی حملات تروریستی را گرفته و در این میان هم قابلیت عوض کردن خشاب، نشستن و سنگر گرفتن، تیراندازی و هدف‌گیری دقیق را داشته باشید. این بازی به صورت رایگان (پرداخت درون برنامه) در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است. سازندگان این بازی با همکاری کافه بازار امکان پرداخت از درون برنامه برای کاربران ایرانی را نیز فراهم کرده‌اند.
دنیای جادویی
اگر از جمله کاربرانی هستید که به دنیای فانتزی و جادویی علاقه دارید بازی Order and Chaos Online دقیقاً برای شما طراحی شده است. در این بازی دو گروه Chaos و Order وجود دارند. از نظر کلاس و‌ نژاد اگر جزو گروه Order باشید، باید به سراغ‌ نژاد انسان و الف بروید و اگر جزو گروه Chaos هستید، باید‌ نژاد نامیراها و اورک‌ها را انتخاب کنید. این بازی امکانات جادویی و افسانه‌ای را در اختیار شما می گذارد تا از پس چالش های مختلفی که در مراحل بازی پیش رویتان گذاشته می‌شود عبور کنید. این بازی را می‌توانید تک نفره یا با دستانتان انجام دهید. این بازی به صورت رایگان (پرداخت درون برنامه) در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

منبع:ایران آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد