رمزارزها و VPNها چگونه در دور زدن فیلترینگ کشور چین با یکدیگر همکاری می‌کنند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، امروزه سانسور فضای آنلاین در چین بسیار سخت‌گیرانه است – مطابق با پروژه سپر طلایی، در چین اکثر سایت‌های محبوب، از جمله گوگل، یوتیوب و فیسبوک در حال حاضر مسدود شده‌اند. دسترسی به اینترنت در این کشور بسیار دشوار است.

یک گام دیگر از سوی دولت چین این بود که در اواسط سال ۲۰۱۸، تجارت رمزارزها را ممنوع کند. با این حال، گزارش شده‌است که تاجران محلی قادر به بازدید از وبسایت‌های تبادل رمزارزها هستند.

این مقاله نحوه چگونگی کارکرد رمزارزها و VPN ها را با یکدیگر بررسی می‌کند:

وضعیت فعلی رمزارزها در چین چگونه است؟

حدود دو سال پیش، دولت چین اعلام کرد که قصد دارد دسترسی کاربران اینترنتی خود را به وبسایت‌های مرتبط با رمزارزها مسدود کند. در سال ۲۰۱۸ مقامات چینی به وعده‌ی خود عمل کردند و بیش از ۱۲۰ وبسایت را بستند.

در حقیقت، این دیوار حفاظتی بزرگ اجازه عبور رمزارز «WeChat» کانال‌های « Coindaily» اخبار فلش «BiShiJie»، «TokenClub» و «Dapao» را نمی‌دهد اما باید دید برای سال ۲۰۱۹ چه چیزی در انتظار است.

VPN ها چگونه به تاجران رمزارزها کمک می‌کنند؟

بر اساس گزارش های رسمی چینی، علیرغم اینکه اکثر پلتفرم‌های تبادل رمزارزها برای کاربران چینی در دسترس هستند، تاجران محلی با کمک شبکه خصوصی مجازی توانسته‌اند بر محدودیت‌های دولت غلبه کنند. آنها مجبورند آدرس‌های IP محلی را به آدرس‌های خارجی تغییر دهند، بنابراین امکان باز کردن سایت‌های مرتبط با رمزارزها وجود دارد.

به همین دلیل است که امروزه در چین تعداد کاربرانی که از VPN استفاده می‌کنند در حال افزایش است. این فناوری برای چین جدید نیست، زیرا آن یک ابزار بسیار محبوب برای غلبه بر فیلترها و دسترسی به محتوای محدود شده بوده است. با این حال، محبوبیت این تکنولوژی باعث شد که مقامات محلی، سایت‌های ارائه دهنده‌ی VPN ها را نیز مسدود کنند.

یک بازرگان چه چیزی را باید درباره VPN بداند؟

چندین موضوع وجود دارد که تاجران رمزارزها باید درباره VPN ها در چین بدانند:

حتی اگر شما برای پیدا کردن یک ارائه‌دهنده VPN رایگان، به اندازه کافی خوش‌شانس باشید از استفاده از VPN رایگان اجتناب کنید. زیرا آنها ممکن است آدرس IP واقعی را فاش کنند. به نظر نمی‌رسد که آنها قابل اعتماد و کارآمد باشند.

ارائه‌دهنده VPN با بیشترین تعداد سرور را ترجیح دهید. این به شما فرصت‌های بیشتری برای دور زدن محدودیت‌های دولتی می‌دهد.

اگر شما یک بازدیدکننده‌ی خارجی هستید، بهتر است قبل از ورود به این کشور، به  VPN فکر کنید.

شما می‌توانید از VPN نه تنها برای معاملات رمزارزها استفاده کنید، بلکه می‌توانید حق اشتراک VPN خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. این امر به شما در فضای وب، حریم خصوصی بیشتری می‌دهد.

بنابراین، سال ۲۰۱۹ چه چیزی در چین تغییر خواهد کرد؟ هیچ کس نمی‌تواند بگوید، اما با در نظرگرفتن وضعیت فعلی، مردم همیشه تلاش می‌کنند تا محدودیت‌های اعمال شده را دور بزنند.

منبع: مرکز نوآوری فناوری زنجیره‌بلوک ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد