روسیه سایت های منتشرکننده اخبار جعلی در اینترنت را جریمه می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، به دنبال گسترش انتشار اخبار جعلی و دروغین در اینترنت و به خصوص در شبکه های اجتماعی آمریکایی مانند فیس بوک و توئیتر، روسیه قانون جدیدی را برای حل این مشکل وضع کرده است.

بر اساس قانون یادشده وب سایت هایی که اخبار جعلی مختلف در آنها منتشر می شود در این زمینه مسئولیت دارند و باید این مطالب را پاک کنند. بر همین اساس حتی اگر کاربران در بخش کامنت ها یا نظرات یک وب سایت مطالب دروغین و بی اساسی ارسال کنند، مدیران آن وب سایت موظف به بررسی و پاک سازی نظرهای یادشده هستند.

این قانون که هنوز در مرحله بررسی است وب سایت های دارای بیش از 100 هزار بازدیدکننده در روز – که شبکه های اجتماعی بزرگ را نیز شامل می شود – را موظف می کند تا ظرف 24 ساعت اطلاعات غلط و دروغین ارسالی توسط کاربران خود را به هر شیوه ممکن پاک کنند.

در صورتی که سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی از این قانون تبعیت نکنند باید در انتظار جریمه ای حداکثر 793 هزار دلاری باشند. مقامات روس اظهار امیدواری کرده اند که تصویب این قانون در دومای روسیه منجر به حذف اطلاعات غلط از اینترنت و همین طور افزایش امنیت عمومی شود.

در اوایل سال جاری میلادی مالزی نیز انتشار و گسترش اخبار جعلی را جرم تلقی کرد و مجلس مصر هم به تازگی قانون مشابهی را در همین ارتباط تصویب کرد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد