روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور

به گزارش فناوری فرهنگی،مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هفتمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که به میزبانی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر، گفت: صنعت گردشگری کشور با تعامل سازنده دولت تدبیر و امید با دنیا، روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی همچنین افزود: این بخش در شرایطی که برخی بخش های دیگر اقتصاد کشور در رکود هستند با رویکرد رئیس جمهوری مبنی بر گسترش تعامل با دنیا با حفظ منافع ملی و احترام متقابل، روند رو به رشد خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: امروز در بخش گردشگری کشور بیش از 950 پروژه با اعتباری بالغ 300 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

سلطانی فر گفت: اکنون بیش از 500 هتل و هتل آپارتمان توسط بخش خصوصی در دست ساخت می باشد که نشانگر رونق و رشد در این بخش است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد که آمار ورود گردشگران خارجی در دو سال گذشته به کشور 4.6 دهم درصد گردشگران دنیا بوده است و در این مدت به طور میانگین حدود 12درصد رشد گردشگر خارجی داشته ایم .

وی اظهار کرد: همچنین سه برابر دنیا در بخش گردشگری داخلی شاهد افزایش و تنوع سفرها به لحاظ مکانی و زمانی هستیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: در بخش گردشگری داخلی دو هدف عمده داریم که یکی ساماندهی مکان های گردشگری به معنای اینکه دیگر مقاصد گردشگری محدود به هشت استان نباشد بلکه تمام استان های کشور به مقاصد گردشگری تبدیل شوند.

وی ادامه داد: سفرها باید در خلال ایام سال به کل استان های کشور تقسیم شود ضمن آنکه به لحاظ زمانی هم باید تقسیم سفر داشته باشیم.

سلطانی فر گفت: با ارائه بسته های تشویقی برای اقشار مختلف مردم باید آنان را ترغیب به مسافرت در تمام فصول سال کرد و این امر به عنوان شعار مهم در سرلوحه کارها قرار گیرد ضمن آنکه با استفاده از آن جهانگردی را با ایرانگردی آغاز کنیم.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: بسیاری از جاذبه های گردشگری داخلی ایران بی بدیل و کم نظیر است و ایران اسلامی از کرانه های دریای عمان و خلیج فارس تا دریای خزر و شرق و غرب کشور دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان است.

این مسئول از آب های معدنی ، بلندترین گنبد آجری جهان بلندترین و زیباترین تپه های شنی کویری از جاذبه های ایران به عنوان بخشی از جاذبه های بی بدیل کشور نام برد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه کشورمان ضمن برخورداری از جاذبه های زیبا از امنیت بالایی برای گردشگری برخوردار است، گفت: گردشگران داخلی به جای سفر به کشورهای ناامن منطقه از جاذبه های ایران دیدن کنند.

وی ادامه داد: امروز برای سفرهای نوروزی امن ترین منطقه خاورمیانه، ایران اسلامی است و به لحاظ هزینه، ارزان‌ترین کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

سلطانی فر با بیان اینکه در بخش گردشگری داخلی و خارجی یکی از مهمترین مشکلات محدودیت مکان های اقامتی است، گفت: برای سطوح مختلف درآمدی ، در بخش گردشگری خارجی تعداد قابل توجهی هتل های سه، چهار و پنج ستاره در کشور راه اندازی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: امسال موفق شدیم اقدامات خوبی انجام دهیم و پیش بینی می کنیم ، سال 95، سال خوبی برای گردشگری ایران باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال موفق شدیم هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل حدود 48 پروژه اماکن اقامتی اختصاص دهیم.

سلطانی فر افزود: امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم هتل های مناسب را در کشور افرایش دهیم ضمن آنکه برای سطوح پایین درآمدی ایجاد هتل آپارتمان و هتل های یک و دوستاره در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اقدامات نوروزی اظهار داشت: دستگاه های امدادی و اجرایی باید به گونه‌ای عمل کنند تا مردم در نوروز95  با خاطره‌ای خوش تعطیلات را بگذرانند

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد