رویداد ملی صنایع روستادوست

به گزارش فناوری فرهنگی، معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت تحقق جهش تولید و باهدف شناسایی طرح‌های صنعتی نو، جذاب و مناسب و حمایت از مخترعین و صاحبان ایده‌های خلاقانه برگزار می‌کند: 

از کارآفرینان، مخترعین، صنعتگران، شرکت‎های دانش بنیان و دارندگان محصولات و ایده‌های صنعتی سراسر کشور جهت شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آید.
به منظور افزایش بهره وری در بخشهای مختلف تولیدات روستایی از جمله کشاورزی، دام پروری، صنایع دستی، فناوری اطلاعات و … و با هدف شناسایی صنایع روستادوست و پشتیبانی از آنها جهت تقویت اشتغال زایی و جهش تولید در روستاها و مناطق محروم، معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری رویداد ملی صنایع روستادوست درصدد است صنایع و تجهیزات مناسب برای اقتصاد را شناسایی و از آنها پشتیبانی و حمایت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع روستادوست گفت: ثبت نام در این جشنواره ویژه مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که دارای ایده و خلاقیتی جدید برای کسب و کارهای روستایی هستند می باشد و می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ir در این جشنواره ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه بهره‌وری و درآمد پایین از عوامل بی‌انگیزگی روستائیان برای تداوم کسب و کارهای روستایی و مهاجرت آنان به شهرها است، ادامه داد: ورود دانش و فناوری‌های نوین به کسب و کارهای روستایی می‌تواند بهره‌وری مشاغل روستایی و سطح درآمد روستاییان را بالا برده و انگیزه برای ایجاد کسب و کارهای جدید و تداوم فعالیت در مشاغل فعلی را افزایش دهد.
عبدالملکی در تشریح ویژگی‌های صنایع روستادوست گفت: صنایع روستادوست به عنوان یک مفهوم ابداعی توسط کمیته امداد، صنایعی را شامل می‌شود که دارای سه ویژگی بارز هستند. نخستین ویژگی اینکه این صنایع در مقیاس کوچک و روستایی و به صورت خانگی یا کارگاهی به صرفه هستند، همچنین صنایع نوآورانه‌ای هستند که عنصر خلاقیت را در خود دارند و در نهایت تکنولوژی و فناوری آنها ساده است و سرویس و خدمات مورد نیاز آنها در روستا قابل دسترس بوده و تامین آن نیازی به مراجعه به شهرهای بزرگ ندارد.

وی افزود: علاوه بر خدمات ارائه شده در زمان برگزاری نمایشگاه، کمیته امداد همواره از ایده‌های برتر حمایت لازم را انجام خواهد داد و با سرمایه‌گزاری و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، زمینه ورود نوآوری به کسب و کارهای روستایی فراهم خواهد کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص جوایز نفرات برتر و صنایع و ایده‌های منتخب این جشنواره گفت: نفرات برتر این جشنواره علاوه بر دریافت جایزه نقدی، فرصت پیدا خواهند کرد تا در نمایشگاهی که مهرماه امسال برگزار می‌شود، ضمن معرفی صنایع و تجهیزات خود، برای بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام کنند. عبدالملکی تاکید کرد: همچنین کمیته امداد خریدار اصلی دستگاه‌ها و تجهیزاتی خواهد بود که برای ایجاد و ارتقای اشتغال و کسب و کار روستایی مفید باشد.
مهلت ثبت نام: 25 مهرماه 1399
کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: https://roostadoost.emdad.ir/

منبع: برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاقکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد