زبان فارسی رتبه 9 دنیا در فضای مجازی

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری عصر دوشنبه در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: بیش از 50 درصد تعداد نام های کاربری اینترنت در خاورمیانه متعلق به ایرانیان است، این در حالی است که کشورهای عرب زبان جمعیت بیشتری از ایران دارند.

وی اظهار داشت: ایرانیان در استارت آپ ها فوق العاده هستند و بزرگترین استارت آپ های منطقه خاورمیانه در حوزه های آی.سی.تی، نانو، سلول های بنیادی، تجهیزات پزشکی و امثال آن متعلق به ایران است.

وی گفت: عامل اصلی در توسعه اقتصاد نفتی، حوزه مالی و پول است اما عامل اصلی در توسعه اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی و کارآمد است و عامل مالی در اولویت های پنجم یا ششم قرار می گیرد.

ستاری افزود: صادرات سنگ آهن یا نفت خام در واقع خام فروشی است که ارزش افزوده زیاد ندارد اما وقتی فردی شرکت دانش بنیانی ایجاد می کند که محصول این دانش صادر می شود ارزش آن چند برابر صادرات خام است.

وی اظهار داشت: آنچه باعث شکل گیری اقتصاد دانش بنیان در کشور می شود، اکوسیستم و فرهنگ کارآفرینی است لذا جوانان و نوجوانان باید به گونه ای تربیت شوند که کارآفرینی برای آنها ارزش شناخته شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: هر فردی که ایده ای دارد باید بتواند از تسهیلات بهره ببرد و پارک علم و فناوری فقط محیط فیزیکی برای پرورش ایده هاست.

وی افزود: در یک شهر هوشمند، نگاه مردم متفاوت از یک شهر معمولی است، هر روز مردم چیزهای جدید در شهر هوشمند می آموزند و دانش وارد زندگی روزانه مردم می شود، در این میان استارت آپ یک تفکر فرهنگی است تا مردم معضلات جامعه را حل کنند.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری دولت به تنهایی در بخش پژوهش به جایی نمی رسیم، اظهار داشت: سرمایه گذاری دولت در بخش پژوهش زمانی موثر واقع می شود که همراه با مشارکت بخش خصوصی باشد.

ستاری گفت: باید به جامعه بیاموزیم که پژوهش چقدر اقتصادی است و چگونه می توان در پژوهش ها سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: هم اکنون استارت آپ هایی در کشور شکل گرفتند که چندین میلیارد تومان ارزش دارند و هیچ قانونی نمی تواند مانع توسعه آنها شود و مشکلاتی مانند مالیات و گمرک و بیمه در برابر توسعه آنها به مسائل جزئی تبدیل می شود.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد