زمان عرض اندام استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است

به گزارش فناوری فرهنگی، عبدالمجید دراهکی در نشست با رئیس دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر بوشهر با بیان اینکه تنها راه فراهم شدن مشکل اشتغال جوانان توانمندسازی آنان است، اظهار کرد: توانمندسازی دانشجویان با آموزش‌های مهارتی، گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برای آنکه بر بیکاری غلبه کنیم باید در دانشگاه ها مهارت افزایی را توسعه دهیم. اکنون مهارت تنها کافی نیست بلکه زمان عرض اندام استارت آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان است.

دراهکی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی است، تاکید کرد: افرادی که به مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تئوری روی می‌آورند، بدون شک آینده شغلی مطمئن‌تری دارند و می‌توانند با در دست داشتن گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای، پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.

وی آموزش‌های مهارتی را حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید در دانشگاه‌ها به توسعه مهارت‌آموزی به دانشجویان توجه ویژه داشته باشیم. همچنین باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ترویج و جایگزین مدرک گرایی شود.

هنوز در کشور، نظام مدرک سالاری حاکم است

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر بوشهر گفت: توسعه آموزش مهارتی از اهداف طرح طبقه بندی مشاغل کسب و کار با نگاه تلفیقی است.

حمید اسماعیلی با تأکید بر لزوم در کنارهم قرار گرفتن ظرفیت‌ها برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی عنوان کرد: بر اساس سیاست مهم توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر، طرح «هر جوان یک مهارت» در دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر این استان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ماهیت آموزشهای علمی و کاربردی شغل محوری است، افزود: فعالیتها و ساختار آموزشی در این نظام، بر مبنای نیاز بازار کار و ویژگی های حوزه شغلی که این فعالیت ها با همکاری مجموعه آموزش فنی و حرفه ای توسعه می یابد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هنوز در کشور، نظام مدرک سالاری حاکم است، اظهار کرد: توسعه گفتمان مهارت آموزی و باور به اینکه در آینده پیش رو این مهارت ها هستند که آینده جوانان را می سازد و با تضمین کیفیت و توسعه هدفمند مراکز آموزشی به این آموزش ها باعث خواهد شد تا ذائقه چند صد ساله مدرک سالاری در کشور به مهارت آموزی و تربیت جوانان کارآفرین و کارفرما تغییر یابد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر بوشهر با تاکید بر اینکه با تکیه بر آموزش‌های تئوری نمی‌توان به اهداف بلندمدت کشور در خودکفایی دست یافت، تصریح کرد: افرادی که به مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تئوری روی می‌آورند، بدون شک آینده شغلی مطمئن‌تری دارند و می‌توانند با در دست داشتن گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای، پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد