«زوتوپیا» سومین فیلم پرفروش تاریخ دیزنی شد

به گزارش فناوری فرهنگی،به نقل از آسوشیتدپرس، انیمیشن «زوتوپیا» با رسیدن به فروش ۸۰۰ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی موفق شد چنین جایگاهی را به دست بیاورد.

این انیمیشن ماجراجویانه درباره حیوانات، به این ترتیب پشت سر «یخ‌زده» به عنوان پرفروش ترین فیلم دیزنی تاکنون و «شیر شاه» قرار گرفته است.

این فیلم تاکنون پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۶ نیز بوده است.

در این میان، این فیلم در بازار فیلم چین که با عنوان «شهر دیوانه حیوانات» اکران شده، پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن همه تاریخ شده و ظرف دو هفته ۲۲۲ میلیون دلار فروخته است.

این در حالی است که هنوز بازار ژاپن روی این انیمیشن باز نشده است. «یخ‌زده» در ژاپن ۲۵۰ میلیون دلار فروش کرده بود و «زوتوپیا» قرار است ۲۳ آوریل در ژاپن روی پرده برود. با احتساب بازار فروش ژاپن، این انیمیشن از همین حالا می‌تواند امیدوار باشد که از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

این انیمیشن با استقبال منتقدان روبه رو شده و در سایت روتن تومیتوز نزدیک به ۹۸ درصد امتیاز آورده است که به معنی این است که از همه منتقدان نقد مثبت گرفته است.

«زوتوپیا» را بایرون هاوارد و ریچ مور کارگردانی کرده‌اند و داستان خرگوش پلیسی به نام حودی هاپس را روایت می‌کند. جنیفر گودوین در نقش این خرگوش صداپیشگی کرده است.

منبع: اطاق خبر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد