سامسونگ پیش بینی می کند قدرت عملکرد بازی های موبایلی در سال ۲۰۲۰ از PS4 فراتر رود

به گزارش فناوری فرهنگی،بدون شک دنیای گیم و به خصوص بازی‌های متنبی بر گوشی‌های هوشمند، همیشه وقت بدون محدودیت سنی علاقه‌مندان به خود را دارد. در همین راستا نیز طی سال‌های اخیر با افزایش ظرفیت حافظه رم و افزایش قدرت پردازش تراشه‌های موبایلی، شاهد ارتقا محسوس کیفیت و گرافیک بازی‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم.

در همین رابطه یکی از مدیران بخش اروپایی سامسونگ Jonas Gustavsson، در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در سانفرانسیسکو مدعی گردیده که  قدرت عملکرد بازی‌های موبایلی قابل استفاده بر روی گلکسی اس ۷ با بازی‌های اجرا شده بر روی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ برابری می‌کند!

لازم به یادآوری است که گلکسی اس ۷ علاوه بر مجهز بودن به واسط گرافیکی Vulcan، از Game Launcher اختصاصی بهره می‌برد که می‌تواند اعلانیه‌های دریافتی را در هنگام اجرای بازی مخفی نگاه دارد. علاوه بر این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از این قابلیت بر مصرف انرژی دستگاه در هنگام اجرای بازی نظارت داشته باشند و یا حتی اینکه صحنه‌هایی از گیم خود را ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم به اشتراک گزارند. لازم به یادآوری است که واسط Vulkan در واقع قرار است نوعی جانشین برای Open GL باشد و با توجه به پیشرفت فناوری‌های سخت‌افزاری، قابلیت‌های نسخه قبلی را به طرز چشمگیری ارتقا خواهد داد.

samsung-games-3-800x474

در همین حال شرکت کره‌ای پیش‌بینی می‌کند قدرت عملکرد بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۰ از PS4 فراتر رود، از این رو درصدد جذب توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی و آموزش آن‌ها برای تولید بازی‌هایی که بر روی این گجت ها از طریق هدست های واقعیت مجازی اجرا می‌شوند است.

البته این دغدغه سامسونگ و توجه آن به دستگاه‌های واقعیت مجازی بی‌دلیل نبوده، زیرا جدیدترین برآوردهای صورت گرفته توسط TrendForce نشان می‌دهد سرمایه درگیر در این بازار ۷ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۰ به ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده دست‌کم ۱۳۸ میلیون هدست VR در بازار ایالات متحده عرضه شود.

در سوی دیگر سامسونگ مشغول توسعه لانچرهای مختلف و بازار مجازی GalaxyGameDev بوده که امکان استفاده از پلتفرم ایجاد شده توسط این شرکت را برای توسعه‌دهندگان امکان می‌کند. لازم به یادآوری است که سامسونگ طی سال‌های اخیر گجت‌های مبتنی بر واقعیت مجازی بسیاری از قبیل  Gear VR، هدست موبایلی VR و دوربین Gear 360 VR را تولید نموده است.

منبع: عیارآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد