سبحانی‌فر:دولت برنامه‌ جامعی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ندارد

به گزارش فناوری فرهنگی، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی فضای مجازی با انتقاد از سیاست‌های دولت در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: متأسفانه دولت برنامه‌ جامعی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ندارد.

وی با بیان اینکه در نشست‌های شورایعالی فضای مجازی مکررا به دولت تذکر داده‌ایم که توجه بیشتری به پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشد، اظهار داشت: دولت باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیام‌رسان‌های داخلی، اعم از پهنای باند و یا تسهیلات لازم برای تهیه تجهیزات و امکانات فنی و زیرساختی را فراهم کند.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را راه‌حل مناسبی برای ارتقای توان داخلی در حوزه‌ پیام‌رسان‌ها دانست و افزود: بارها در جلسات نسبت به ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اینترنت امن به دولت تذکر داده‌ایم، اما توجهی نمی‌شود.

سبحانی‌فر تأکید کرد: زیرساخت‌های قانونی در مجلس برای حمایت از فضای مجازی داخلی و پیام‌رسان‌ها و نیز اینترنت امن فراهم شده و هر جا هم که خلاء‌های قانونی وجود داشته باشد، در مجلس کمک‌کار دولت خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیام‌‌رسان‌های داخلی باید انتظارات مردم را فراهم کنند تا اقبال به آنها از سوی مخاطبان افزایش یابد.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد: از طریق توسعه شبکه ملی اطلاعات، سرعت اینترنت افزایش می‌یابد و زمینه برای کسب و کارهای اینترنتی نیز بیش از گذشته فراهم می‌شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد