سهم نیم درصدی ایران از درآمد صنعت گردشگری جهان

به گزارش فناوری فرهنگی،«مسعود سلطانی‌فر» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اجلاس فعالان اقتصاد غیردولتی که چندی پیش با حضور رئیس جمهور در اجلاس سران برگزار شد، بر ضرورت افزایش هتل‌های چهار و پنج ستاره تأکید کرد و گفت:‌ در حال حاضر حدود 130 هتل چهار و پنج ستاره داریم که باید تا 10 سال آینده به حدود سه برابر افزایش یابد.

وی همچنین بر نوسازی و توسعه شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی تأکید کرد.

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به زمین‌گیر بودن یک‌سوم ناوگان هوایی کشور گفت: باید زمینه حمل و نقل در همه بخش‌ها افزایش یافته و سطح خدمات گردشگری را با افزایش نیروی انسانی ارتقاء دهیم و شرایط ویژه و منحصر به فردی را برای رشد و توسعه گردشگری بوجود بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه توانستیم حقوق هسته‌ای کشور را حفظ و تحریم‌های ناعادلانه را حذف کنیم، گفت: بیش از 90 درصد صنعت گردشگری در اختیار بخش خصوصی است و چند درصد باقیمانده را نیز به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری در دنیا وضعیت ویژه‌ای دارد، گفت: از 1.2 میلیارد گردشگر خارجی در سال 2014 در دنیا حدود1500  میلیارد دلار نصیب کشورهای مختلف شده که البته با احتساب گردشگران خارجی و داخلی و یا تفریحی این رقم به شش هزار و 500 میلیارد دلار می‌رسد.

سلطانی‌فر افزود: سهم ایران در سال 2014 حدود نیم‌درصد از این درآمد بود و پنج میلیون گردشگر به کشور سفر کردند و این در حالیست که تقریبا همه صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران معتقدند سهم ایران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های ارزشمند و کم‌نظیر حداقل باید دو درصد از این سهم باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تا 10 سال آینده باید میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با توجه به رویکرد خوبی که دولت داشت شاهد رشد گردشگران خارجی بودیم و در کشور ما حدود 12 درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از GDP کشورها مربوط به صنعت گردشگری است، بیان کرد: ایران برای سال 2016 از سوی بسیاری از سازمان‌ها، مراکز و نشریات معتبر گردشگری دنیا به عنوان مهمترین مقصد گردشگری جهان در سال 2016 معرفی شد.

منبع: اقتصاد اخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد