سه رویداد کارآفرینی در در تهران و کرمانشاه برپا می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،آخرین روزهای بهمن‌ماه از نظر کارآفرینی روزهای پرباری خواهند بود. در این روزها کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و مدرسه سوده در سه سطح و موضوع رویداد کارآفرینی را دنبال خواهند کرد.

نخستین رویداد «بازی» و کسب و کار به سبک ایرانی

نخستین رویداد کسب و کار به سبک ایرانی با موضوع «بازی» با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس معاونت علمی 29 و 30 بهمن 94 برگزار می‌شود.

رویداد بازی و کسب و کار به سبک ایرانی با محورهای بازی‌های دیجیتال ارائه ایده، تشکیل تیم وایده تولید اولیه محصول در 30 ساعت، برگزاری کارگاه های مؤثر ارائه مؤثر ایده و شبکه سازی مؤثر با فعالین کسب وکار، ورود ایده و تیم ایده‌های برتر به دوره شتاب دهی و… برگزار می‌شود.

رویداد مذکور، رویدادی است دو روزه در سی ساعت با حضور مربیان و داورانی توانمند تا تیم‌های شرکت کننده در مدت 30 ساعت به محصول اولیه دست یابند.

علاوه بر رویداد بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی کسب و کار، مدیریت و کنترل پروژه نیز در طی رویداد برگزار می‌شود که بازی‌سازان می‌توانند از آن بهره بگیرند.

نخستین رویداد «بازی» و کسب و کار به سبک ایرانی را پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و شتابدهنده هایی از مرکز شتابدهی و نوآوری حمایت می‌کنند.

این رویداد 29 و 30 بهمن 94 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا 29 بهمن فرصت دارند از طریق وب سایت www.e-ibs.ir ثبت نام کنند.

نخستین رویداد کارآفرینی رازی کرمانشاه

رویداد کارآفرینی رازی، با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای نخستین بار در کرمانشاه برگزار می‌شود.

این رویداد 28 تا 30 بهمن‌ماه در پردیس دانشگاه رازی، واقع در کرمانشاه، باغ ابریشم برگزار می‌شود.

نخستین رویداد کارآفرینی رازی کرمانشاه مورد حمایت این مراکز قرار گرفته است: پارک فناوری پردیس معاونت علمی، مرکز شتابدهی نوآوری این پارک، کانون کارآفرینی ایران، پارک علم و فناوری کرمانشاه، مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه رازی، استانداری کرمانشاه، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، بنیاد ملی نخبگان، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه وزارت ورزش و جوانان و غیره.

این رویداد از 28 تا 30 بهمن 94 در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

رویداد مدرسه کارآفرینی

رویداد مدرسه کارآفرینی منطقه 2 تهران، با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردی معاونت علمی، 28 تا 30 بهمن‌ماه در دبیرستان سوده برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این رویداد دختران دبیرستانی مقطع دوم و سوم هستند.
محتوای این رویداد تقویت کارگروهی، چگونگی ارائه ایده‌ها، آموزش چگونگی تبدیل ایده‌ها به کسب و کار، آموزش مراحل تبدیل ایده‌های ذهنی به تجاری و آشنایی صاحبان ایده با بازار کسب و کار است.

رویداد مدرسه کارآفرینی به روش کار تیمی گروهی، طوفان ذهنی، چگونگی بررسی بازار وآموزش های عملی حین کار توسط مربیان آموزش کارآفرینی در راستای ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان خواهد پرداخت.

رویداد مدرسه کارآفرینی برای دانش‌آموزانی است که با بازار کسب و کار و ایده پردازی آشنا نیستند. برای نخستین بار است که برای این گروه سنی، آموزش تفکر و خلاقیت به‌صورت یک کارگاه آموزشی فشرده برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری رویداد مدرسه کارآفرینی به این صورت است که روز چهارشنبه دانش آموزان در همایش کارآفرینی آشنا که سخنران‌های کلیدی دارد شرکت می‌کنند. سخنران‌ها از نحوه پیاده‌سازی ایده‌ها تا پردازش و غیره سخن میگویند.

بعد از سخنرانی به دانش آموزان فرصت سؤال از سخنران‌ها و پاسخ‌دهی آنها داده می‌شود. بعد از کمی استراحت دانش‌آموزانی که ایده‌ای دارند یا ایده‌های آنها قبلاً در مسابقه ایده‌های برتر منطقه ۲ رتبه آورده است ایده‌های خود را در زمان کوتاهی بیان می‌کنند.

نحوه بیان ایده‌ها هیچ محدودیتی ندارد و ایده‌ها در هر زمینه‌ای چون اپلیکیشن موبایل، تولید دارو یا کشت گیاه، صنعتی و غیره می‌تواند باشد. بعد از بیان ایده‌ها مربی‌هایی که در طول دوره در کنار دانش آموزان قرار دارند خود را معرفی می‌کنند.

در طول مدت حضور دانش آموزان کارگاه‌هایی تحت عنوان مهندسی خلاقیت برای یادگیری و تمرین خلاقیت و تفکر توسط مربیان آموزش داده می‌شود.
همه دانش آموزان و مربی‌ها و همچنین افراد داخل همایش اعم از سخنران و مهمان‌های ویژه به ایده‌ها رأی می‌دهند و پس از شمارش آرا ده ایده به عنوان ایده برتر انتخاب می‌شود.

سپس دانش آموزان با تشکیل گروهای ۱۲ نفره کار پردازش ایده‌ها را شروع می‌کنند.
کار اصلی تیم‌ها از روز پنجشنبه با کارگاه‌های آموزشی مربیان و همکاری و همیاری آنها آغاز می‌شود.

در طول روز مربیان و دانش آموزان با تبادل اطلاعات شروع به کار می‌کنند و مراحل اولیه ایده خود را شکل می‌دهند. در در این مدت باید عرضه و تقاضا و هزینه‌های اولیه و غیره ارائه شود.
این روند تا روز جمعه ظهر ادامه می‌یابد. در روز جمعه دانش آموزان باید گزارش کار خود را در مدت ۶ دقیقه به صورت فیلم، پاورپویت و یا هر چیز خلاقانه‌ای بیان کنند.

تیم داوری که متشکل از افراد موفق و سرشناس جامعه هستند در مدت ۴ دقیقه از آنها سؤال می‌پرسند.

در انتها سه تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب می‌شوند. همچنین یک تیم هم با رأی گیری افراد داخل سالن به عنوان تیم منتخب شرکت‌کنندگان انتخاب خواهد شد. اما هر چهار تیم برتر حمایت مالی منطقه ۲ را دریافت می‌کنند.
بعد از اتمام همایش در بازه زمانی دوماهه، چهار تیم اول باید روند کار خود را به اداره منطقه گزارش دهند و در صورت سستی و اهمال تیم حمایت مالی قطع می‌شود.
رویداد مدرسه کارآفرینی منطقه 2 تهران،28 تا 30 بهمن ماه سال 94 در دبیرستان سوده برگزار می‌شود.

دور بعدی رویداد مدرسه کارآفرینی 19 تا 21 اسفندماه سال جاری در مدرسه پسرانه غیرانتفاعی امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد