سوت آغاز مسابقه زنده طراحان لباس در تالار وحدت زده شد

به گزارش فناوری فرهنگی،طی مسابقه‌ای در پنجمین جشنواره مد و لباس، بیست طراح لباس از شهرهای مختلف کشور در تالار وحدت به رقابت پرداختند.

این برنامه با حضور علی مرادخانی، حمید قبادی، سومبات هاکوپیان و صدیقه پاک‌بین افتتاح شد.
علی مرادخانی در آستانه آغاز این مسابقه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: مهارت در طراحی و دوخت لباس یک بحث است و توجه به مفهوم کار یک بحث دیگر. بنابراین اگر بیشتر به هویت‌سازی در آثار توجه شود بهتر است.
وی افزود: مد و لباس از فضاهای مختلفی به کشور ما می‌آید؛ اما کار این جشنواره هویت‌بخشی و انجام کارهای مفهومی در حوزه لباس است.
صدیقه پاک‌بین دبیر کل طراحان لباس کشور نیز در توضیح این مسابقه که توسط انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و با همیاری کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار می‌شود گفت: یک گروه پارچه به انجمن طراحان لباس پیشنهاد شد و در نهایت یک پارچه کاملا ایرانی انتخاب شد تا در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیرد.
وی افزود: تمام مواد در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است تا آن‌ها در مدت سه روز به طراحی، الگوسازی، برش و دوخت لباس بپردازند.
پاک‌بین ادامه داد: این 20 نفر شرکت‌کننده از میان 120 نفر انتخاب شدند و ما اصلا فکر نمی‌کردیم چنین استقبالی از مسابقه بشود. در روز آخر مسابقه بیست دست لباس در همین محل نمایش داده می‌شود و از تولیدکنندگان دعوت می‌کنیم تا طرح مورد نظر خود را برای به تولید رساندن انتخاب کنند.
وی یادآور شد: امیدواریم این مسابقه باعث شود جایگزینی برای برندهای خارجی ایجاد کنیم و یک رقابت سالم بین برندهای داخلی و خارجی داشته باشیم.
زینب صنعت‌کاران، الهه رضایی، ماندانا درخشان‌فر، علی اصغر یوسف‌پور، مهنوش تیمورزاده، فاطمه شجاعی ارانی، حمید یوسفی، نیکو بنی‌طبا، مرضیه نعمتی، عاطفه زواربراشکی، فریبا چراغی، شیوا عبادزاده، مریم زارعین، زهرا علی نقیان، فریبا زارعی، مرضیه فرزین، مریم افضلی، مریم کردی، آزاده آریایی و فاطمه باستانی شرکت کنندگان این مسابقه هستند.
مسابقه زنده طراحی لباس تا 13 اسفندماه ادامه دارد.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد