سوپر استارهای بدون سیمرغ بلورین کدامند؟ +عکس

به گزارش فناوری فرهنگی،جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور هر ساله پذیرای آثار سینمایی از سوی سینماگران است،در واقع با نزدیک شدن به بهمن ماه تب سینمایی در کشور بالا می رود و اهالی هنر ودوستداران سینما به تماشای فیلم ها می نشینند.

جشنواره فیلم فجر به گفته بسیاری از سینماگران و منتقدان ویترین سینمای ایران است و فیلم های یک سال سینما را تامین می کند بسیاری از سینماگران تمام تلاش خود را برای رساندن آثارشان به این فستیوال به کار می گیرند.

این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین جشنوارهای سینمای ایران شناخته می شود و نتایج آن در فروش فیلم ها و همچنین پیشرفت سینمای کشور تاثیر زیادی دارد.

بسیاری در این جشنواره چشم امید به کسب سیمرغ دارند وآن را به عنوان یکی از جوایز چشمگیر کارنامه کاری خود می دادند اما ما در این گزارش سعی داریم از بازیگرانی بگوییم که همواره نامشان یکی از وزنه های سنگین آثار سینمایی بوده است ولی در ماراتون فجر هیچ گاه نتوانستند بال های سیمرغ این فستیوال را لمس کنند.

کوروش تهامی از بازیگران سینمای ایران با وجود این که در سال 88 نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «به رنگ ارغوان» شد اما هیچ گاه نتوانست این جایزه را با خود به خانه ببرد.

سوپر استارهای بدون سیمرغ بلورین کدامند؟ +عکس

علی دهکردی بازیگر فیلم به یاد ماندنی « از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «تلفن همراه رئیس جمهور» هم جزو همین بازیگران است.

سوپر استارهای بدون سیمرغ بلورین کدامند؟ +عکس

مصطفی زمانی بازیگری که با کمک و همراهی فرج الله سلحشور به دنیای هنر معرفی شد با وجود بازی در چند فیلم بلند سینمایی که آن فیلم ها در چند بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدند اما هیچ گاه نتوانست نظر داوران را به خود جلب کند.

سوپر استارهایی که هیچگاه سیمرغ بلورین جشنواره بر روی شانه‌هایشان ننشست

امین زندگانی بازیگر نام آشنای فیلم های سینمایی و تلویزیونی با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجرهمواره در مصاحبه هایش ابراز امیدواری می کند که سیمرغ بلورین جشنواره را به چنگ می آورد اما این بازیگر تا کنون امیدهایش به ناامیدی تبدیل شده به طوری که با وجود داشتن دو فیلم با عنوان «فصل فراموشی فریبا» و «شهابی از جنس نور» در جشنواره سی و دوم فجر که اولی حتی جوایزی از جشنواره های معتبر خارجی دریافت کرده اما نتوانسته در این جشنواره داخلی موفقیتی را کسب کند.

سوپر استارهایی که هیچگاه سیمرغ بلورین جشنواره بر روی شانه‌هایشان ننشست

پارسا پیروز فر یکی از بازیگران به نام و خوش چهره سینمای ایران که با عنوان سوپر استار هم شناخته می شود برای بازی در فیلم سینمایی «مهمان مامان» نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد در سال 83 شد اما او هم تا کنون موفقیتی کسب نکرده است.

سوپر استارهایی که هیچگاه سیمرغ بلورین جشنواره بر روی شانه‌هایشان ننشست

حامد کمیلی که درجشنواره سی و دوم فجرفیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» را داشت و در سال 90 در فیلم سینمایی «پایان نامه » به ایفای نقش پرداخته بود و حواشی زیادی را با خود به همراه داشته از آن جمله بازیگرانی است که تنها نامی برای ارائه دارد او در این سال ها حتی در هیچ بخشی کاندیدا هم نشده است.

سوپر استارهایی که هیچگاه سیمرغ بلورین جشنواره بر روی شانه‌هایشان ننشست

شاید این ماجرا از آن جایی جالب تر باشد که بگوییم افرادی که به عنوان گران ترین بازیگران سینمای ایران شناخته می شوند و گاها کارگردانان فکر می کنند حضورشان در فیلم هایشان تضمینی برای فروش آنها است همواره از این جایزه دور بوده اند افرادی که نامشان وزنه سنگین یک فیلم است محمد رضا گلزار ،صابر ابر، حمید گودرزی، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، مجید صالحی، مسعود رایگان، لادن مستوفی، نیماشاهرخ شاهی، نیوشا ضیغمی ، مهران مدیری، لعیا زنگه، لاله اسکندری ،ستاره اسکندری و پولاد کیمایی نیز جزو همین بازیگرانی هستند که سیمرغ بلورین جشنواره هیچ گاه بر شانه هایشان ننشسته است.

سوپر استارهای بدون سیمرغ بلورین کدامند؟ +عکس

محسن کیایی که در این سال ها در آثار برادرش مصطفی کیایی و دیگر کارگردانان سینمای ایران خوش درخشیده است از جوانانی است که تازه به این عرصه پا گذاشته و شاید در سال های بعد موفق به کسب این جایزه شود اما تاکنون نامی از این بازیگر در میان سیمرغ بگیران سی و سه دوره جشنواره فیلم فجر دیده نشده است شاید بهتر باشد سری هم به بازیگران دهه شصت و هفتاد سینمای ایران بزنیم بازیگرانی که در آن سال ها سوپراستارهای سینما بودند و همواره مورد اعتنای کارگردانان واقع می شدند افرادی همچون آتنه فقیه نصیر، افسانه بایگان، آنا نعمتی و الهام پاوه نژاد و لادن طباطبایی هم هیچ گاه نتوانستند این سیمرغ را با خود به خانه ببرند.

سوپر استارهای بدون سیمرغ بلورین کدامند؟ +عکس

بهنوش بختیاری که فیلم های سینمایی و تلویزیونی زیادی در کارنامه کاریش دارد در این سال ها تنها به حضوری پر رنگ در اینستاگرام بسنده کرده و هیچ گاه حتی نتوانسته در هیچ بخشی کاندیدا شود.

سیاوش خیرابی،سحر قریشی، سروش صحت، بهاره رهنما، کامران تفتی، لیلا بلوکات، نیلوفر خوش خلق نیز جزو همین بازیگران هستند.

حالا کمتر از یک ماه به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور باقی مانده است جشنواره ای که همواره کارگردانان و بازیگران در آن درحال رقابت با یکدیگر هستند و بیشتر به ماراتونی شباهت دارد که می خواهند از هم پیشی بگیرند این جشنواره هر ساله حواشی ای با خود دارد از اینکه تلاش این هنرمندان به چشم هیأت داوران نیامده است ، از اینکه جوایز آن از پیش تعیین شده است، از اینکه دراین ماراتون بی عدالتی پیش آمده است  و از اینکه حقی ناحق شده است اما با همه این تفاسیر باید دید امسال تیر کدام یک از بازیگران بال سیمرغ بلورین نشانه می گیرد، آن را شکار می کند و با خود به خانه می برد.

منبع: مشرق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد