سیاست نظام در قبال گردشگری باید مشخص شود/ برای جذب توریست نیاز نیست شبیه دیگران شویم

به گزارش فناوری فرهنگی، سعید جلیلی  در جلسه هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری و هنر در استان اصفهان اظهار کرد: اموری در روند کشور وجود دارند که مثل گردشگری و صنایع دستی توسط دستگاه‌های رسمی انجام می‌شود و سایر بخش‌ها هم در آن حضور دارند، لازم است بخش غیردولتی هم رصد کنند تا مشکلات آن برطرف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این ضعف‌ها هم نباید بماند تا در دوره دیگری برطرف شود، اگر می‌توان برطرف کرد زودتر باید اقدامی انجام داد؛ با جلسه مساله‌ای حل نمی‌شود ولی می‌توان بستر هم‌افزایی یک حرکت مستمر باشد و این گونه می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

وی ادامه داد: خداوند ظرفیتی به کشور ما داده است که می‌توان با سرمایه‌گذاری فقط روی یک بخش آن، کشور را اداره کرد و گردشگری یکی از این محورهاست، خیلی از کشورها با گردشگری بیشتر از کل بودجه ما درآمد دارند.

جلیلی عنوان کرد: البته هرکشوری برای خودش ساختاری دارد و توریست به دنبال آن می‌رود تا ببیند مدل هرکشور چگونه است پس الزام این نیست که ما خودمان را مثل دیگران کنیم و باید ایرادات را برطرف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: یکی از خاصیت‌های این جلسات جلب توجه به یک موضوع است و در همین مبنا یکی از مشکلی که در تمامی دولت‌ها وجود دارد، تصمیم‌گیری بدون توجه و صحبت با اهالی مرتبط با آن صنف است.

وی تاکید کرد: اگر می‌گوییم گردشگری باید به فلان جایگاه برسد، تعیین تکلیف سیاست‌های کلی نظام نسبت به این موضوع است و این در مجمع تشخیص مصلحت نظام از وظایف ماست که می‌توانیم به مقام معظم رهبری پیشنهاد بدیم؛ از همین رو دوستان جمع شوند و پیشنهادات خودشان را در این موارد مطرح کنند.

جلیلی افزود: چون شما در این موضوعات درگیر هستید، می‌توانید ابداعات و پیشنهادات کاربردی در این حوزه مطرح کنید؛ این که می‌گویند مردم مشارکت داده شوند یعنی کسانی که در بخش‌های مختلف حضور دارند، نکات خود را مطرح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: صنایع دستی یکی از مزیت‌های نسبی ماست که گردشگر به اصفهان می‌آید؛ یک گروه گردشگری در مجموعه خودمان داریم که در این حوزه کار می‌کنند و این جلسات می‌تواند به آن کمک کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از هم‌تایان ما در زمان حضورم در وزارت امور خارجه مواردی را مطرح می‌کردند که بسیار جالب بود؛ یکی از راهکارهای مقابله با دشمن، نشان دادند ایران از زوایای مختلف است تا آن‌ها بیاییند و ببیند تا تصورات‌‎شان اصلاح شود.

جلیلی در پایان اظهار کرد: در این حوزه باید اقداماتی انجام شود ولی آن سیمرغی که به دنبال آن هستیم، خود شما هنرمندان هستید.

90 شغل با آمدن گردشگر ارتزاق می‌شوند

رئیسی در ادامه این جلسه عنوان کرد: اگر نیاز به گردشگر داریم، باید در چهل سالگی انقلاب وارد سیستم عقلانیت شویم و مشکلات این حوزه را حل کنیم؛ مباحث سیاسی و مذهبی منافاتی با گردشگری ندارد و بخشی از گردشگران ما فقط گردشگر مذهبی هستند.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان ادامه داد: بیش از 90 شغل با آمدن گردشگر ارتزاق می‌شوند؛ مشکلات تبلیغات داریم و صدا و سیمای ما فیلم‌های ترکیه‌ای پخش می‌کند که مردم را به سمت این کشور سوق می‌دهد درحالی که می‌تواند کشور خودمان را به خوبی معرفی کند.

وی با بیان این که سرمایه‌گریزی در اصفهان وجود دارد بیان کرد: هتل‌دار اصفهانی هست که درحال ساخت بزرگ‌ترین هتل در کیش است و باید زیرساخت‌های این سرمایه‌گریزی در استان رفع شود.

به گزارش فارس، در این جلسه جمع هنرمندان و فعالان در حوزه گردشگری دغدغه‌ها و مسائل مختلف موجود در این حوزه را به گوش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانند؛ مسائلی از جمله کمبودهای وجود در حوزه گردشگری در سطح استان، برنامه‌های اجرا شده در راستای توسعه گردشگری، نیازهای اولیه گردشگران، زیرساخت‌های موجود و توجه به آن و … مطرح شد.

همچنین در حوزه مسائل هنری و به الخص در حوزه صنایع دستی مواردی از جمله استانداردها و قوانین مخلتف در حوزه صنایع دستی، زیرساخت‌های حقوقی و قوانینی در کشور، برندینگ، اقتصاد صنایع دستی و … نیز مطرح شد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد