سینمای ایران در جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان برگزیده شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از  روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی ۲۰۱۹ میلان ایتالیا که چهارشنبه شب (۸ آبان ۹۸) با حضور مقامات دولتی و مطرح ایتالیا از جمله معاون وزیر فرهنگ و گردشگری، شهردار میلان، ورزشکاران بین‌المللی، هنرمندان و سینماگران برگزار شد، سه فیلم ایرانی به جمع ۶ فیلم برگزیده هر بخش راه یافتند و در آن بخش‌ها برگزیده شدند.

در این مراسم سیدمجتبی علوی، دبیرجشنواره فیلم‌های ورزشی ایران و احسان شیعه، مدیر شبکه ورزش سیما و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، مدال بلورین و لوح تقدیراین سه فیلم ایرانی را به نمایندگی از عوامل از فرانکو آسکانی، رئیس فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (Ficts)، دریافت کردند. در مراسم اختتامیه داریوش صولت، سرکنسول ایران در میلان نیز به همراه هیات ایرانی حضور داشتند.

در این دوره ۱۱ اثر از ایران در بخش‌های مختلف جشنواره میلان حضور داشت که برای نخستین بار در چند دوره اخیر، ۴ جایزه در بخش‌های مختلف به نمایندگان ایران اعطا شد که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورهاست و آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ۱۱ تا ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در تهران و قشم به همت موسسه فرهنگی خانه هنر خیام در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد