شبکه اطلاع‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان در وزارت علوم ایجاد شود

به گزارش فناوری فرهنگی، منصور غلامی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد: روابط عمومی ها نقشی اساسی در اطلاع رسانی دارند و باید در حوزه تولید خبر به منبعی موثق تبدیل شوند و مرجعی در زمینه کنترل صحت اخبار در حوزه های مختلف باشند.

وی بابیان اینکه هم جایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم انتظاراتی که از این مجموعه وجود دارد نوآوری و فناوری و پژوهش در حوزه مورد نظر را مورد تاکید قرار داده است، گفت: بهره مندی از ظرفیت روابط عمومی ها نقش مهمی در تحقق انتظارات و اتصال این دو حوزه به هم دارد.

غلامی با تاکید بر استفاده از فناوری های جدید در عرصه اطلاع رسانی، گفت: کانالهای اطلاع رسانی به ویژه در خانواده علوم و پژوهش باید حفظ و تقویت شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت جوانان در تقویت حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، گفت: مجموعه روابط عمومی باید برای رئیس و هیئت رئیسه هر مجموعه جا بیفتد که این از هنر روابط عمومی است.

غلامی با بیان اینکه دانشگاهها و مراکز علمی تحقیقاتی دستاوردهای بسیاری دارند که باید با کار کارشناسی و درجه اهمیت منتشر شوند، گفت: سطح انتشار و تکنولوژی انتشار نیز باید در این موضوع مورد توجه باشد.

وی بر اعلام دستاوردهای وزارت علوم در ابعاد کلان و به صورت شبکه محور تأکید کرد و گفت: فعالیت چندهزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور و دستاوردهای علمی و پژوهشی آنها باید اطلاع رسانی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید شبکه اطلاع رسانی شرکت های دانش بنیان در وزارت علوم ایجاد شود، عنوان کرد: دانشگاهها و دانشجویان ظرفیت مهمی در وزارت علوم هستند و هیچ مجموعه ای این میزان تخصص و توانمندی را دراختیار ندارد بنابراین باید مورد استفاده قرار گیرند که همکاری نزدیک با واحدهای فرهنگی دانشگاه در استفاده از این ظرفیت کمک خواهد کرد.

وی بابیان اینکه توسعه پارکها و مراکز رشد در دستور کار وزارت علوم قرار دارد، گفت: تبدیل علم به فناوری باید با قوت بیشتری صورت گیرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد