شرایط عرضه محصولات دانش بنیان فراهم شود/ حمایت از تولید فناورانه

به گزارش فناوری فرهنگی، منصور غلامی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری شیراز بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری وظیفه اش این است که از شرکت‌های جدید دانش بنیان و علم و فناوری حمایت داشته باشند.

وی ادامه داد: ایده‌های فناورانه را تبدیل به روش‌های تولیدی محصول کنند.

وزیر علوم با اشاره به شرکت‌های نرم افزاری در پارک علم و فناوری بیان کرد: شرکت‌های نرم افزاری که در پارک علم و فناوری مستقر هستند نمونه‌های خوبی را ارائه دهند که در ایجاد خدمات مؤثر باشد.

غلامی ادامه داد: شرکت‌های نرم افزاری فناوری‌هایی برای استفاده در صنعت مطرح کردن و پیشنهاد ارائه دادند که بعضی از این پیشنهادها قابل توجه بوده است.

وی یادآور شد: ما این نوع شرکت‌ها و صاحبان ایده در کشور را داریم به که شکل‌های مختلف حمایت می‌شوند.

وزیر علوم با اشاره به حمایت‌های دولت از صاحبان ایده، گفت: وزارت علوم و تحقیقات از طریق مراکز رشد می‌تواند با تأمین محل و تخصیص وام‌ها برای کمک به رشد و شروع فعالیت صاحبان ایده اقدام کند.

غلامی ادامه داد: دستگاه‌هایی که متولی اخذ مجوزها هستند با فراهم کردن شرایط در عرضه محصولات این شرکت‌های فناوری و دانش بنیان کمک کرد.

وزیر علوم با اشاره به کمک برای رونق شرکت‌های پارک علم و فناوری بیان کرد: باید کمک کرد به رونق فضای این شرکت‌ها که بتوانیم حرکت شروع شده در عرضه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با یک سرعت مطلوبی پیش برود.

وی در خصوص توسعه اقتصادی در پارک علم و فناوری بیان کرد: بخش قابل توجه‌ای از آینده توسعه اقتصاد کشور در پارک‌های علم و فناوری اتفاق می‌افتد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد