شرکت‌های دانش‌بنیان از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمد صاحبکار با بیان اینکه این خدمات زمینه لازم را برای رشد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد مختلف فراهم می‌کند، اظهار کرد: مرکز شرکت‌‎ها و مؤسسات دانش‌بنیان در سال 1396 خدمات متنوعی به‌منظور توانمندسازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه کرده است که برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های پرسش و پاسخ و جلسات رایگان مشاوره حضوری، ازجمله این خدمات است که به‌صورت رایگان به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

برگزاری 500 جلسه مشاوره کاربردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: آشنایی با قوانین مالیاتی، کار و تجارت، بیمه تأمین اجتماعی، مناقصات، تأمین مالی و جذب سرمایه، حسابداری، مالکیت فکری و مباحث حقوقی قراردادهای تجاری، اصول تیم‌سازی و منابع انسانی، مدیریت فناوری، توسعه کسب‌وکار، طراحی صنعتی، بازاریابی و فروش و تحقیقات بازار از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر توسعه فناوری و تجاری‌سازی است.

وی افزود: لذا آگاهی و مشاوره توسط خبرگان هر حوزه برای بنگاه‌های اقتصادی لازم و ضروری به نظر می‌رسد که سعی شده است در این زمینه با بهره‌گیری از مشاوران خبره، مشکلات شرکت‌ها رفع و راهنمایی‌های لازم به آن‌ها ارائه شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در سال 1396 حدود 500 جلسه مشاوره رایگان به صورت حضوری و برای شرکت‌های مستقر در شهرستان‌ها به صورت تلفنی و مجازی ارائه‌شده است.

برگزاری 37 دوره‌ آموزشی و نشست پرسش و پاسخ در سال 1396

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: آموزش نقش غیر قابل انکاری در کیفیت عملکرد و رشد شرکت‌ها دارد، به همین دلیل مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌‎بنیان باهدف حمایت از رشد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، از حضور مدیران و کارشناسان این شرکت‌ها در دوره‌های آموزشی حمایت کرده است.

صاحبکار افزود: در سال 1396 بیش از 6 هزار نفر ساعت دوره آموزشی با حمایت این مرکز برای شرکت‌های دانش بنیان در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری در رابطه با نشست‌های پرسش و پاسخ گفت: 2400 نفر ساعت نشست پرسش و پاسخ تخصصی با موضوعات آشنایی با قوانین و معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، بیمه تأمین اجتماعی، نقل‌وانتقال ارزی، قانون کار و منابع انسانی که بعضی از آن‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور بوده، در سال 1396 ارائه‌شده است.

صاحبکار در این رابطه افزود: در این نشست‌ها که بیش از 600 نفر از مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشته‌اند، علاوه بر آشنایی با قوانین، چالش‌های پیش روی شرکت‌ها مطرح شده و در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌ها از این خدمات گفت: شرکت‌ها برای استفاده از خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی می‌­توانند از طریق سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.Daneshbonyan.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد