شرکت‌های دانش‌بنیان اهرمی برای دریافت مطالباتشان ندارند

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدرضا هاتف با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به بومی‌سازی بسیاری از سیستم‌های کنترلی پیشرفته در داخل کشور، اثر تحریم‌ها در این بخش‌ها به شدت کاهش یافته و موجب اعتماد بیش از پیش صنایع کشور به محصولات بومی شده است که این امر می‌تواند میزان تولید و اشتغال در کشور را بسیار  بهبود ببخشد.

وی که شرکت او در زمینه خدمات نیروگاهی فعالیت دارد درخصوص انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان از دولت، خاطر نشان کرد: توجه بیش از پیش به محصولات بومی و حمایت از تولید دانش‌بنیان باید مورد توجه دولت قرار گیرد. در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان هیچ اهرمی برای دریافت مطالبات خود از دولت ندارد و این امر موجب آسیب فراوان به برخی شرکت ها شده است.

وی در خصوص مشکلات این شرکت، گفت: عدم وصول مطالبات دولتی، عدم وجود نیروی دانش‌آموخته مستعد و کارا،  نوسانات نرخ ارز، معوق ماندن تعدیل قیمت پروژه‌ها و کند شدن شدید انجام پروژه‌ها از جمله مشکلات ما است.

هاتف اضافه کرد: ایران کشوری است که تمامی استعدادهای لازم برای بالنده‌شدن اقتصاد را داراست، بنابراین باید اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود، کیفیت کالای داخلی افزایش پیدا کند، اعتماد به کالای داخلی ایجاد  و قوانین و موانع دست و پا گیر دولتی برچیده شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد