شهرگردی با برنامه ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، یکی از شرکت‌های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی موفق به طراحی برنامه‌ای با عنوان «بزن بریم» شده است؛ برنامه‌ای که قابلیت گردشگری و دستاوردهای اقتصادی و صنایع دستی هر استانی را معرفی می کند.

حمیده هوشیار مؤید، مدیرعامل شرکت بامداد فصل رویش در این خصوص گفت: «بزن بریم» جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه نرم‌افزاری گردشگری ایران است؛ این اپلیکیشن (Application) شانزده هزار نقطه گردشگری کشور شامل «گردشگری شهری»، «طبیعت‌گردی»، «گردشگری ورزشی»، «گردشگری فرهنگی و هنری»، «گردشگری تاریخی»، «گردشگری مذهبی» را معرفی می‌کند.

وی افزود: این پرتال علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، اطلاعات جامع هر نقطه از قبیل بهترین مراکز خرید، خدماتی و اقامتی و همچنین نقشه راه و محل دقیق و دسترسی آسان آن مکان به وسایل حمل و نقل شهری (تاکسی، مترو، اتوبوس، خودروهای شخصی) را معرفی کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین بهترین فصل برای گردشگری آن ناحیه را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

وی به وجه تمایز این پرتال نسبت به نمونه‌های مشابه اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارایه این خدمات، بخشی به نام Planner City Trip به منظور معرفی بهینه اماکن، برنامه‌ها و رویدادها به مخاطبان در سایت راه‌اندازی شده است تا کاربران با ورود به بخش «برنامه‌‌ریز» پرتال بتوانند با پرداخت هزینه مدنظر، زمان مورد نیاز، دسته‌‌بندی و بخش‌های مورد علاقه خود از نزدیک‌ترین مکان‌ها و آخرین رویدادهای مد نظر را بر اساس داده‌‌های تعیین کنند.

وی به اهمیت این بخش اشاره کرد و اظهارداشت: هنگام تعطیلات و روزهای پایانی هفته، بیشتر مسافرت‌ها متمرکز به نواحی شمال کشور می شود. در حالی که باید بار ترافیکی و حجم سفرها به سایر نقاط کشور انتشار پیدا کند. در این پلتفرم، فرد می‌تواند بر اساس میزان درآمدی که برای سفر دو روزه خود در نظر گرفته است، ناحیه گردشگری( تاریخی، مذهبی، طبیعت گردی و ….) به غیر از جاذبه های نواحی شمال کشور انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این پرتال با راه‌اندازی« نخستین سامانه رویدادهای لحظه‌ای»، رویدادهای تفریحی اعم از مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، گالری‌ها، تئاترها، فیلم‌ها، کنسرت‌ها، جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و… را تحت پوشش قرار داده و اقدام به معرفی کامل آنها به مخاطبان خود می‌کند.

هوشیار مؤید بیان کرد: پرتال بزنیم بیرون با راه‌اندازی سامانه خدمات اقشار خاص نیز تمامی اطلاعات مورد نیاز برای بانوان، سالمندان، کودکان و معلولان را در سرویس‌هایی جداگانه، به آنها ارایه می‌کند تا هرکدام از این اقشار بتوانند به صورت کاملاً تخصصی از مکان‌های تفریحی و گردشگری مناسب‌سازی شده برای آنها استفاده کنند.

به گفته وی، ایجاد سامانه مسیریاب شهری، ارایه نقشه جامعه گردشگری، فعال‌سازی آژانس عکس گردشگری، راه‌اندازی رصدخانه تخصصی و گردشگری، تفریح و اوقات فراغت و برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف در سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های پروژه بزنیم بیرون به شمار می‌رود.

وی به اهداف آتی این استارتاپ اشاره کرد و گفت: تجاری‌سازی این پلتفرم از اهداف اصلی این مجموعه استارتاپی به شمار می‌آید؛ هرچند اکنون از طریق شبکه‌های مجازی و تبلیغات درآمدزایی داشته‌ایم اما تحقق اهداف اصلی مجموعه ما تنها با جذب سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد از این‌رو هم اکنون در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی اظهارداشت: برنامه اصلی ما بهبود و ارتقای  Incoming(ورودی) سایت است. نسخه جدید سایت، جاذبه‌های گردشگری 12 استان ایران را معرفی می‌کند؛ این نسخه جدید در دوازده استان به زبان انگلیسی ترجمه شده است. همچنین برای جذب سرمایه‌گذار این بخش نیز اکنون در حال مهیای زیرساخت‌ها، برنامه‌نویسی‌ها، بروزرسانی و بهبود سایت هستیم. قطعاً با تحقق این امر، سهم زیادی در ارزآوری کشور خواهیم داشت.

منبع: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد