صادرات اپلیکیشن و توجه به دانش بنیان ها

به گزارش فناوری فرهنگی،خسرو سلجوقی، با بیان اینکه در جشنواره امسال در تداوم برنامه های سال گذشته روی سه بخش تمرکز شده و هدف معرفی افراد موفق و ممتاز این رشته است که الگوسازی برای جوانان داشته باشد، گفت: در بخش اول بیشتر هدف این است که روی اپلیکیشن نویسی و شرکت های نوپا که کارهای نویی را انجام داده و نوآوری داشته اند تمرکز شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته روی نرم افزارنویسی و اپلیکیشن نویسی مانور چندانی داده نشده بود، گفت: در سال گذشته بیش از 50 هزار نرم افزار نوشته شده بود و به نظر می آید که باید نمونه های موفقی که توانستند کسب وکار و صادرات کنند را بیشتر به جامعه معرفی کرد. همان طور که فناوری در دنیا با سرعت روی تلفن های همراه و اپلیکیشن نویسی متمرکز شده، این دوره از جشنواره نیز خودش را با این مقوله منطبق تر دیده و تمرکزش را روی نوآوری و بالاخص در مقوله سرویس و خدماتی که روی تلفن همراه داده می شود گذاشته است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بخش دوم این جشنواره را توجه به شرکت های نوپا دانست و افزود: امسال بیشتر از سال های گذشته به شرکت های نوپا توجه شده؛ مخصوصا راه اندازی شتاب دهنده ها و مسابقاتی که تحت عنوان رویدادهای آخر هفته برگزار می شود و فضایی را فراهم کرده که بتوانیم بیشتر در خدمت استارت آپ ها باشیم.
سلجوقی با اشاره به نحوه شرکت استارت آپ ها به دو روش ثبت نام از طریق شبکه های مجازی و ثبت نام حضوری افزود: در این بخش تمرکز بیشتر بر اساس میزان صادرات، اشتغال و نوآوری است که به هرکدام از این شاخص ها امتیازهایی داده شده و علاوه بر جایزه معنوی که معرفی این افراد از طریق رسانه های جمعی است، جوایز کمی هم گذاشته شده که در روز مسابقه اعلام خواهد شد.
وی بازی های رایانه ای را محور سوم جشنواره اعلام کرد و توضیح داد: وقتی از بازی های یارانه ای سخن می گوییم، شاید همه فکر کنند بازی است، اما بازی های رایانه ای امروز مجموعه ای از بازی ها هست که آموزش و تغییر رفتار و کارهای …

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد