صادرات دانش بنیان ایران به چین افزایش می‌یابد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای کشور چین با یکدیگر ملاقات کردند.

در این دیدار علی‌مرتضی بی‌رنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل و رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در خصوص حمایت از توسعه روابط همکاری ایران و چین در حوزه تکنولوژی و دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف از راه اندازی مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در چین، ارائه و معرفی محصولات ایرانی به ویژه محصولات دانش بنیان در کشور چین و توسعه صادرات آنها است، هرگونه اقدامی در راستای «اعزام و پذیرش هیات های تجاری»، «برگزاری رویدادها و نشست های تجاری و B۲B» و «حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی بین دو کشور» مورد حمایت این مرکز قرار خواهد گرفت.

بی‌رنگ از خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای کشور چین به عنوان مدیری علاقه مند و توانمند در مدیریت مرکز تجاری ایران نام برد و اظهار امیدواری کرد که روابط همکاری و توسعه صادرات بین دو کشور افزایش یابد.

در ادامه خوانگ با بیان اینکه در حال حاضر از ۷ حوزه مختلف محصولاتی که در پاویون ملی ایران به نمایش گذاشته شده است، بخش دانش بنیان فعال تر و پر رنگ تر بوده است، گفت: بطوریکه هر دو هفته یکبار با هماهنگی و مدیریت کارگزار تجاری ایران در چین، نشستهای مشترک میان شرکتهای ایرانی و چینی در محل پاویون ایران برگزار می شود.

وی افزود: در حال حاضر فضایی نزدیک به ۲ هزار متر دیگر برای در اختیار دادن بخش اداری به شرکتهای ایرانی در طبقه دوم پاویون در دست آماده سازی است و از شرکتهای دانش بنیان علاقه مند به فعالیت در کشور چین خواستیم تا از امکانات اداری این بخش استفاده کنند.

پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای چین اسفندماه سال گذشته با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و چین و سرکنسولگری ایران در شانگهای و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی و سرمایه گذاری چین افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

در حال حاضر ۱۰۰ محصول از ۴۵ شرکت دانش بنیان در بخش فناوری پیشرفته پاویون عرضه شده است.

منبع: مهر

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد