صادرات فرش ابریشم به اتحادیه اروپا از تعرفه معاف است

به گزارش فناوری فرهنگی، «پویا محمودیان» در سی و چهارمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران افزود: ایران سومین تولیدکننده صنایع دستی در دنیاست اما در زمینه تجارت این نوع کالاها با وضعیت مطلوب بسیار فاصله دارد.
وی اضافه کرد: ایران تا پیش از سال 1393 بازارهای جهانی را از دست داده بود و ترکیه، هند و ویتنام این جایگاه را از آن خود ساختند سال 1392 صادرات صنایع دستی 112 میلیون دلار برآورد شد اما در سال 1393 با تلاش های صورت گرفته نسبت به سال 1392 به رشد 36 درصدی دست یافتیم.

** صادرات بیش از 281 میلیون دلاری
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: پارسال میزان صادرات صنایع دستی به بیش از 281 میلیون دلار رسید که این رقم صادرات بدون احتساب فرش و زیورآلات است که از سوی بانک مرکزی محرمانه تلقی می‌شود.
محمودیان صادرات چمدانی صنایع دستی را رو به رشد دانست و افزود: بر اساس آمارها پارسال شمار گردشگران ورودی پنج میلیون نفر بود و به ازای هر نفر چنانچه حدود پنج تا 150 دلار خرید شده باشد، رقم صادرات چمدانی حدود 250 میلیون دلار می شود.
«بنابراین مجموع صادرات صنایع دستی، بیش از 500 میلیون دلار است».

** ایجاد دومین پایانه صادراتی صنایع دستی در مرز مهران
این مسوول از برنامه افتتاح پایانه صادراتی تهران در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: قرار است در مرز مهران پایانه صادراتی صنایع دستی ایجاد شود و برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.
به گفته محمودیان، تجارت خرده‌فروشی صادرات صنایع دستی از پارسال آغاز شد و تلاش می شود به سایت‌های تجارت بین‌المللی مانند آمازون متصل شویم.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران پارسال ارزش صادرات صنایع دستی به 240 میلیون دلار رسید که با احتساب تجارت چمدانی حدود 500 میلیون دلار برآورد می شود.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد