صدرنشین گیشه جهانی مشخص شد

به گزارش فناوری فرهنگی،فیلم اکشن و ماجراجویانه «کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فاوارو» توانست با فروش چشمگیر 240 میلیون دلاری در هفته‌ای که گذشت در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان جای گیرد.

«کتاب جنگل» در دومین هفته اکران در گیشه بین‌المللی در 49 بازاری که به روی پرده رفت، فروش 136/1 میلیون دلاری را ثبت کرد و در این میان سینماهای چین با فروش 50/3 میلیون دلار بهترین عملکرد را داشتند.

محصول جدید کمپانی دیزنی این هفته 13/7 میلیون دلار در انگلیس و همچنین در هفته اول اکران در فرانسه 7/7 میلیون دلار فروخت.

«کتاب جنگل» که براساس رمان نوشته «رودیارد کیپلینگ» ساخته شده و جدیدترین فیلم‌ از سری کلاسیک بازسازی شده کمپانی دیزنی محسوب می‌شود، در دو هفته اکران در سینماهای هند به فروش 20/1 میلیون دلاری دست یافته تا پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی و سومین فیلم پرفروش تاریخ هالیوود در هند پس از «سریع و خشن7» و «دنیای ژوراسیک» نام گیرد.

«کتاب جنگل» از این هفته در سینماهای جمهوری چک‌، یونان‌، مجارستان و نیوزلند اکران خود را آغاز می‌کند.

اینمیشن «زوتوپیا» دیگر محصول کمپانی دیزنی نیز در دهمین هفته اکران بین‌المللی 10/8 میلیون دلار از محل سینماهای 53 کشور جهان فروخت تا به فروش خارجی فوق العاده بیش از 574 میلیون دلار دست یافته باشد.

این انیمیشن تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سینمای فرانسه در سال 2016 بود و 4/5 میلیون مخاطب را به سینما کشانده و در انگلستان نیز 29/5 میلیون دلار فروخته است.

به گزارش اسکرین دیلی، سینمای چین با 234 میلیون دلار بهترین بازار بین المللی فروش انیمیشن «زوتوپیا» بوده است.

اما فیلم «مرد شکارچی: جنگ زمستانی» با فروش 17/6 میلیون دلاری در 25 کشور مجموع فروش خارجی خود را پس از دو هفته اکران به 43 میلیون دلار ارتقا داد و در هفته‌ای که گذشت 1/6 میلیون دلار در فیلیپین،‌ 1/5 میلیون دلار در مالزی و نزدیک به یک میلیون دلار در سینماهای سنگاپور فروخت.

فیلم «بتمن مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» هم اکنون ششمین فیلم ابر قهرمانی پرفروش تاریخ سینماست و تاکنون به فروش خارجی 516 میلیون دلار دست یافته است.

این فیلم ابر قهرمانی محصول کمپانی برادران «وارنر» که برای اولین بار «بتمن» و «سوپرمن» را در یک فیلم مقابل هم قرار داده است، در هفته‌ای که گذشت 15/1 میلیون دلار از سینماهای 67 کشور جهان به فروش خود اضافه کرد.

قسمت سوم از انیمیشن «پاندای کونگفوکار» محصول کمپانی فاکس نیز با اضافه کردن 5/7 میلیون دلار از 50 بازار بین‌المللی فروش خارجی خود را به بیش از 355 میلیون دلار افزایش داد.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد