صرف سالانه 14.6 میلیارد ساعت وقت برای بازی‌های رایانه‌ای و گوشی همراه در ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، عضو هیات علمی دانشگاه اراک گفت: در سطح کشور‌ 20 میلیون کاربر گیم وجود دارد و سالانه 14.6 میلیارد ساعت وقت در کشور صرف بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های گوشی‌های همراه می‌شود.

دکتر حسن اردستانی در همایش سواد رسانه‌ای ویژه مدرسین آموزش خانواده و روسای ادارات سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش در اراک به تشریح وضعیت ایرانیان در فضای مجازی پرداخت و گفت: والدین برای آموزش‌های لازم در خصوص فضای مجازی وقت نمی‌گذارند.

وی افزود: در حال حاضر در کشور 43 میلیون کاربر اینترنتی و 40 میلیون گوشی هوشمند وجود دارد، همچنین 53 درصد مردم ایران به طور کلی و 72 درصد جوانان 18 تا 29 سال حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند.

اردستانی گفت: کسانی که برای کسب اطلاعات با گوشی خود وارد اینترنت می‌شوند، نمی‌توانند اطلاعات موثق و محتویات کامل را دریافت کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تولید محتوا وظیفه جامعه است، اما وقتی محتوا نداریم، نیاز به باند پهن نیست.

وی اظهار کرد: میانگین روزانه حضور ایرانی‌ها در فضای مجازی پنج تا 9 ساعت است، در حالی که این رقم در دنیا روزانه نیم ساعت یا 16 ساعت در ماه است. این اعداد حاکی از این است که در واقع ما بیکار هستیم.

اردستانی بیان کرد: دانشگاه‌ها سایت‌های قوی ندارند و آیا سایت‌های دانشگاه‌‌ها آموزه‌های مورد نیاز کم‌سوادان را ارائه می‌دهند؟

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به جمع‌آوری اطلاعات به صورت رایگان اعتماد کرد، افزود: اغلب تصور می‌کنیم در اینترنت می‌توانیم به صورت رایگان اطلاعات خوبی کسب کنیم، اما هر چیزی که رایگان باشد قطعا با ارزش نبوده و از محتوای مطلوبی برخوردار نیست. نمی‌توان در اینترنت بدون پرداخت هزینه مطلب علمی خوب استخراج کرد.

این استاد ارتباطات گفت: در سطح کشور 20 میلیون کاربر گیم وجود دارد و سالانه 14.6 میلیارد ساعت وقت صرف بازی می‌شود. بیش از 30درصد نوجوانان ایرانی به بازی‌های رایانه‌‌ای اعتیاد دارند.

وی با بیان اینکه 72 درصد شهروندان جوان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، افزود: با این وجود هیچ دانشجویی از لحاظ ریخت‌شناسی به صورت محرمانه در مورد مطالب و محتوای گوشی‌ها تحقیق نکرده است.

اردستانی ادامه داد: بازی کلش‌آوکلنز به تنهایی در ایران پنج و نیم میلیون نفر بازیکن فعال دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز بر مشارکت خانه و مدرسه تاکید کرد و گفت: به دلیل پیچیده شدن تعاملات باید با زبانی جدید با دانش آموزان سخن گفت.

شهریار فولادوند افزود: آموزش و پرورش برای شکوفایی در امر تربیت نهادهای بسیاری ایجاد کرد که در اجرایی کردن طرح‌ها چندان موقق عمل نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: بدون شک اولیا در پیشرفت در حوزه تربیت و آموزش نقش بسزایی دارند، از این رو باید بسیار بیشتر به این حوزه اهمیت داده شود. وقتی ابعاد تربیتی برای اولیا روشن شود افق جدیدی به سوی رشد، تعالی، علم و تربیت به روی دانش‌آموز باز می‌شود.

به گزارش ایسنا، این همایش به مناسبت 17 شهریور، روز مبارزه با بی‌سوادی برگزار شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد