صنایع خلاق به مدد اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌آید

به گزارش فناوری فرهنگی، بر اساس توافق میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمایشگاهی با حضور برخی از شرکت‌های خلاق در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری، اسباب‌بازی، مد و پوشاک، بازی‌های ویدئویی و هنرهای تجسمی و کسب‌وکارهای دیجیتال، در تهران برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه را دبیرخانه شرکت‌های خلاق در حاشیه کارگاه «بررسی ظرفیت‌های اشتغال صنایع فرهنگی و خلاق» برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد معرفی ظرفیت شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی به مدیران، کارشناسان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، درزمینه توسعه اشتغال‌زایی است.

 

شرکت‌های خلاق حاضر در بخش نمایشگاهی، می‌توانند در فرصتی کوتاه پیرامون یک نشست تخصصی نیز به ارائه فعالیت‌ها و محصولات خود در حضور مسئولان کمیته امداد بپردازند. لازم به ذکر است شرکت‌های فعال در سایر استان‌ها نیز از حمایت 4 میلیون ریالی برای هزینه‌های ایاب و ذهاب برای حضور در این رویداد یک روزه بهره‌مند خواهند شد.

 

برخی از مزایای پیش‌بینی‌شده کمیته امداد برای حمایت از شرکت‌های خلاق ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد هر نفر یا ایجاد کسب‌وکار بر اساس طرح مصوب و بررسی‌شده و نیز پرداخت هزینه‌های آموزشی و منتوری در صورت ارائه ( در چارچوب ضوابط کمیته امداد) است.

 

همچنین از دیگر این حمایت‌ها می‌توان به همکاری در تأمین فضای کار (کارگاه، دفتر، محل عرضه و فروش) برای شرکت‌ها بر اساس درخواست و بررسی و تصویب در صورت ایجاد فرصت‌های شغلی  قابل‌توجه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد