صندوق نوآوری همراه با تفکر حاکم بر دانش‌بنیان‌ها حرکت کند

به گزارش فناوری فرهنگی، سیدمهدی مقدسی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده است باید به خوبی توانایی‌های خود را به رخ بکشند، ۱۳۹۸، سال شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان است و این شرکت‌ها تا می‌توانند باید فعالیت و تحرک داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها، گفت: در شرایطی که به دنبال کاهش فشارهای ناشی از تحریم هستیم به طور قطع استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند راهگشا باشد و از این‌رو باید از ظرفیت این شرکت‌ها و دانشگاه‌ها بیش از پیش استفاده کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه امسال مزین به سال «رونق تولید» شده است، تولیدکنندگان ما باید برای ارتقای کیفیت محصولات خود از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت استفاده را ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان آن‌هم در شرایطی که برخی کشورها با ما خصومت دارند و ما را در مواقع حساس تنها می‌گذارند، موثر خواهد بود، گفت: نباید از ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان غافل شویم چرا که امسال، زمان استفاده از این ظرفیت‌هاست، در واقع سال ۹۸ باید سال شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

مقدسی درباره میزان پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: روند کاری این شرکت‌ها نشان از رشد دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان در طول سال‌های گذشته یک رشد منطقی داشته‌اند اما ما هنوز نسبت به ایده‌آل‌هایمان تا حدودی فاصله داریم.

وی از دولت خواست منابع صندوق نوآوری و شکوفایی که در جهت تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده را افزایش دهد تا این صندوق نیز بتواند تحولی در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود آورد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تشکیل این صندوق، فی‌نفسه کار بسیار خوبی بوده و در حد توان هم سعی کرده تا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دهد، اما هنوز فرآیندهای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان قدری طولانی است، از طرفی هنوز برای ارائه تسهیلات ما با تعدد مراکز تصمیم‌گیر مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید منابع صندوق نوآوری و شکوفایی را افزایش دهد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با انجام این کار توسط دولت، صندوق تحولی در روش‌های بررسی و پرداخت تسهیلات ایجاد کند، همچنین انتظار داریم صندوق همراه با تفکر حاکم بر شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کند و مشابه سایر صندوق‌ها عمل نکند، صندوق مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان باید پویاتر از سایر صندوق‌ها باشد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد