صنعتگران صنایع دستی ذائقه سنجی کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، جلیل بالایی آموزش و فروش را اصلی‌ترین مشکلات حوزه صنایع دستی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا از سال گذشته طی 30 دوره 1200 نفر را در شهرها و روستاهای استان تحت پوشش آموزش صنایع دستی قرار دادیم.

وی راه‌اندازی خانه صنایع دستی، ساماندهی غرفه‌های صنایع دستی جنب تکیه معاون الملک، احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام گرفته جهت ایجاد بازار فروش برای هنرمندان صنعتگر استان اعلام کرد.

وی  عنوان کرد: متاسفانه صنعتگران صنایع دستی استان ذائقه سنجی درستی انجام نمی‌دهند، چرا که آنها بیشتر از آن‌که بازاریانی باشند که کالا برای فروش تولید می‌کنند، هنرمندانی هستند که برای دل و عشق خود اثر خلق می‌کنند.

بالایی اضافه کرد: مجموعه غرفه‌ها و فروشگاه‌های متعددی که در داخل بازار کرمانشاه به کار فروش صنایع دستی چون محصولات چرم، زیور آلات سنتی، گره چینی، سازهای سنتی و … می‌پردازند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای شناسایی ذائقه خریداران هستند که باید از آنها بهره برد.

وی برلزوم ایجاد نوآوری در صنایع دستی استان در کنار ذائقه سنجی از خریداران تاکید کرد و افزود: نوآوری در صنایع دستی مستلزم ورود نیروهای جوان، تحصیلکرده و خلاق در این رشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان این‌که صنایع دستی مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است، چرا که درون‌زا و برون‌گرا، مردمی و کاربردی‌اند، گفت: برای این‌که بتوانیم صادرات صنایع دستی خود را افزایش دهیم و آن را به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح کنیم، باید به بحث نوآوری و خلاقیت در این آثار ورود کنیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد