ضرورت تحقق اعطای تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های فناور

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وزارت علوم، نشست مجازی مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور رفع ابهامات مربوط به فرآیند پرداخت تسهیلات شرکت‌های فناور آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با حضور مهدی کشمیری، عضو هیئت عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و مدیران ۴۳ صندوق پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر کشمیری با اشاره به اهمیت تحقق اعطای تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، از مسئولان پارک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری همکار آنها درخواست کرد موضوع را تا نقطه انتهایی اعطای تسهیلات به شرکت‌ها پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر ارزش افزوده این تسهیلات برای شرکت‌های فناور، نفس ارائه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به این دسته از شرکت‌ها از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اهمیت پیگیری موضوع فوق را دو چندان می‌کند.

شفافیت در اعطای تسهیلات به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا

رضا قربانی معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه این نشست بر سیاست شفافیت و تسهیل‌گری حداکثری برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا تاکید کرد و گفت: سیاست صندوق، سهولت و شفافیت حداکثری در ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق و فناور از طریق معرفی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری از تسهیلات استفاده می‌کنند. این تسهیلات تنها شرکت‌هایی را که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، پوشش می‌دهد و به مشکلات دیگر شرکت‌ها مربوط نمی‌شود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان مرجع اعتبارسنجی و تعیین نوع تضمین شرکت‌های فناور و خلاق برای دریافت تسهیلات کرونایی را صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد