ضرورت سرمایه‌گذاری برای حضور زنان در زیست‌بوم نوآوری

به گزارش فناوری فرهنگی، معصومه ابتکار در «اولین رویداد (ازنو) اشتراک‌گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا» که در محل حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان در زیست‌بوم نوآوری با برنامه‌ریزی‌های معاونت علمی و همت و پشتکار زنان نوآور به وضوح دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان راه طولانی در پیش دارند و خیلی باید کار کنند تا گام‌های ارزنده‌ای در زیست‌بوم نوآوری بردارند، گفت: پیش از این از کارخانه نوآوری و آزادی بازدیدی داشتیم، حضور مؤثر بانوان را دیدیم که فعالیتی در زیست‌بوم نوآوری دارند و با ساختارهای فرهنگی و بومی به کسب و کار خلاقانه پرداخته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما شاهد این هستیم که بانوان در شرایط خاص و سخت اقتصادی با ساختارهای فرهنگی و بومی کار می‌کنند، افزود: ما باید از ظرفیت دختران در آموزش عالی به درستی استفاده کنیم که این نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

ابتکار بیان کرد: دولت دوازدهم بخصوص رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت بانوان در زیست‌بوم نوآوری دارد و بر مسئله سرمایه‌گذاری نیز تأکید شده تا زنان بتوانند در موضوعات علمی، مراکز تحقیقاتی و … ورود پیدا کردند.

به گفته وی، بانوان در دنیا به عرصه‌های مختلف ورود پیدا کردند و تجربه نشان داده که ورود بانوان به عرصه زیست‌بوم نوآوری، نیازمند شرایط مساعد است که باید برای آنها این شرایط را فراهم کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه بانوان می‌توانند در بخش‌های اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی با رویکردهای جدید داشته باشند، گفت: این دیدگاه می‌تواند با قدم‌های خوبی آغاز شود البته قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده ولی کافی نیست.

ابتکار افزود: تجربیات نشان داده که در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی همواره مشکلات زیادی وجود دارد اما بانوان سعی کرده‌اند تعادل کارهای خانه و بیرون از آن را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: ما باید شرایطی را برای بانوان ایجاد کنیم که بتوانند فعالیت‌های اجتماعی را دنبال کنند البته در این مسیر با شکست‌هایی مواجه خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: همه در زندگی مسیرهایی را تجربه می‌کنند که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد و ممکن است با شکست مواجه شوند.

ابتکار تأکید کرد: برای حضور بانوان در جامعه و اکوسیستم نوآوری، لازم است سرمایه‌گذاری شود زیرا این می‌تواند در آینده ایران تأثیرگذار باشد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد