طرح “شهید احمدی‌روشن” بستری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، محمود سعادت‌فومنی در نشست تشریح طرح شهید احمدی‌روشن که با حضور اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های فردوسی و علوم‌پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن تعریف گروه‌های مختلف نخبگانی و شاخصه‌های آنها، اظهار کرد: نخبه، فردی مستعد در یک حوزه خاص است که آموزش‌های کافی را فرا گرفته و در نتیجه به تخصص لازم برای اثرگذاری در چارچوب گفتمان نظام اسلامی و در راستای تعالی و پیشرفت کشور رسیده است.

وی یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان را تبدیل استعدادهای‌برتر به نخبه دانست و افزود: مسیری که فرد از استعداد برتر به سمت سرآمدی و نهایت نخبگی طی می‌کند، مسیر نخبگی تعریف می‌شود.

سعادت‌فومنی در ادامه به تشریح «طرح شهید احمدی‌روشن» پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است که باید بر اساس اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد و طرح شهید احمدی‌روشن در همین بستر طراحی شده است.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: این اقتصاد یک زیست‌بوم لازم دارد که بخش عمده آن را نیروی انسانی متخصص و تربیت‌شده تشکیل می‌دهد. بدون نیروی متخصص، زیست‌بومی که بتواند اقتصاد کاملی بر مبنای دانش ایجاد کند، وجود نخواهد داشت؛ بنابراین هسته نخبگانی طرح شهید احمدی روشن یکی از راه‌های تربیت نیروی انسانی است.

وی آموزش و توانمندسازی دانشجویان مستعد برای حل یک مساله، هدایت مستعدان در جهت شناسایی و حل مسائل کشور، نظارت پویا و مستمر مستعدان ضمن یک فعالیت واقعی، ایجاد شبکه بین افراد مستعد و در نهایت پرورش نیروی انسانی متخصص را از مهمترین اهداف طرح شهید احمدی روشن برشمرد.

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، برگزاری نشست پرسش و پاسخ و همچنین بیان دیدگاه‌ها و مشکلات مستعدان همکار در این طرح، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد