عضو کردن بدون اجازه افراد در کانال ها و گروه های گپ مسدود می شود/ تمام پیام‌رسان‌های ایرانی امکان دلیت اکانت دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، پس از فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام میزان تست  نصب پیام‌رسان‌های داخلی توسط کاربران بیشتر شده است. در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی متعددی وجود دارند که کاربران می توانند طبق نیاز و سلیقه خود پیام رسان مناسب خود را انتخاب کنند.

اگر چه پیام‌رسان‌های داخلی اغلب با پیام‌رسان با سابقه تلگرام مقایسه می‌شوند اما هنوز در ابتدای راه شکل‌گیری و توسعه قرار دارند و طبق روال تمامی اپلیکیشن‌ها برای پیشرفت و توسعه نیازمند استفاده توسط کاربران هستند تا توسعه همزمان با تجربه‌های کاربران انجام شود، بنابراین امتحان کردن این پیام‌رسان‌ها به انتقال تجربیات کاربران و توسعه سریع‌تر آنها کمک می‌کند.

پیام‌رسان گپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که اگرچه در لیست 7  پیام‌رسان مورد حمایت حاکمیت قرار ندارند اما برخی آن را از نظر فنی در رده پیام‌رسان‌های برتر ایرانی می دانند.

تجربه کار با این پیام رسان نتایجی را به دست می‌دهد که در کنار نقاط قوت شامل نقاط ضعفی نیز است، فارس این موارد اشکال و زمان رفع آنها را از مدیران گپ پیگیری کرده است. کیانی مدیر روابط عمومی گپ به این موارد پاسخ داده است.

*اشکال نوشتن کپشن برای عکس در نسخه وب

یکی از انتقادات کاربران به این اپلیکیشن اشکال نوشتن کپشن برای عکس در نسخه وب است، کیانی در این باره،گفت: نوشتنکپشن برای عکس در نسخه وب از طریق انتخاب گزینه دوربین قابل انجام است و نباید برای این کار از گزینه الصاق کردن (سنجاق) استفاده کرد.

*وعده رفع کندی نسخه IOS با نسخه جدید خارج از اپ استور

وی در پاسخ به اینکه نسخه IOS این اپلیکیشن به مراتب ضعیف‌تر از نسخه وب و اندروید است، گفت: به دلیل تغییراتی در کدگذاری اپل، مدتی است اشکالاتی در اپلیکیشن‌های مبتنی بر IOS ایجاد شده که تیم فنی به شدت در حال کار روی این موضوع است امابا توجه به اینکه ارجاعات ما به سمت اپاستور اپل دیر و با تأخیر یک ماهه انجام می‌شود نسخه‌های به روز گپ برای IOS برای سرعت بیشتر روی سایت گپ منتشر می‌شود تا با آپدیت‌های جدید مشکل اپلیکیشن را برای کاربران IOS برطرف کند.

اپلیکیشن بله تنها اپلیکیشن پیام رسان ایرانی موجود در اپاستور اپل  است.

*امکان مالتی سلکت به گپ اضافه می شود

کیانی درباره اینکه امکان چند انتخاب چند عکس در یک بار در این پیام‌رسان وجود ندارد، گفت: این امکان در حال حاضر فراهم نیست اما افزودن آن در برنامه وجود دارد. البته امکان مالتی سلکت برای دلیت کردن وجود دارد.

*حداکثر حجم فایل ارسالی در گپ یک گیگ است

این مقام مسئول در گپ درباره مشکل ارسال نشدن فایل های حجیم در گپ، گفت: حداکثر حجم فایل ارسالی در این اپلیکیشن یک گیگ است؛ همچنین حداکثر حجم ارسالی از طریق ربات گپ برای انتقال اطلاعات از تلگرام به گپ طبق مقررات تلگرام 20 مگ است. حداکثر کاراکتر کپشن نیز در این پیام‌رسان 255 کاراکتر است.

*تمام پیام‌رسان‌های ایرانی امکان دلیت اکانت دارند

وی درباره اینکه گفته می شود پیام رسان های ایرانی امکان دلیت اکانت ندارند تا هر یک عدد نصب در آمار تعداد نصب آنها محاسبه شود، گفت: نه تنها اپلیکیشن گپ، بلکه تمام پیام‌رسان‌های ایرانی امکان دلیت اکانت و پاک کردن تمامی اطلاعات کاربر را دارند.

*امکان عضو کردن بدون اجازه افراد در کانال ها و گروه ها مسدود می شود

وی در واکنش به اینکه در حال حاضر امکان اضافه کردن کاربر در گروه‌ها و کانال‌ها حتی علیرغم میل وی، وجود دارد، گفت: در آینده کسی بدون اجازه کاربر نمی‌تواند او را در کانال یا گروهی عضو کند که این تغییر در نسخه های بعدی اعمال خواهد شد.

*قابلیت Last seen به گپ اضافه می شود

وی درباره اینکه این اپلیکیشن امکان Last seen (دیده شدن بر اساس زمان و تاریخ) را ندارد، گفت: در اغلب پیام‌رسان‌های دنیا این امکان وجود دارد که دیگران از زمان و تاریخی که کاربر آنلاین بوده مطلع شوند. در حال حاضر این امکان در گپ وجود ندارد و در آینده اضافه خواهد شد.

*پاسخ به شائبه سلیقه‌سازی برای کاربر با معرفی صفحات پیشنهادی

وی در پاسخ به اینکه برخی کاربران صفحات معرفی شده در این پیام‌رسان را ناخوشایند و سلیقه‌سازی برای کاربر می‌دانند، گفت: این کانال‌ها بر اساس درخواست خودشان در ویترین قرار داده می‌شوند و براساس تعداد اعضا و بازدید جابه‌جا می‌شوند.

*اشکالاتی که توسط گپ تایید نشد

مواردی نیز در این تجربه کاربری وجود دارد که مدیر گپ آنها را تایید نکرد. از جمله کندی نسخه‌های اندروید و دسکتاپ، درگیری زیاد RAM وCPU در اثر استفاده از گپ و قطعی زیاد گپ در سیستم‌های تحت شبکه مثل سازمان‌ها.

*عملیات فنی ارتقا سرور، دلیل کندی مقطعی

وی در پاسخ به اشکال کندی و هنگ در نسخه‌های اندروید، IOS و دسکتاپ این اپلیکیشن که در نسخه IOS بسیار مشهودتر است، گفت: در حال حاضر جابه‌جایی‌های سرور برای افزایش ظرفیت سرور را در دست اجرا داریم که پس از پایان این جابه‌جایی‌ها، اشکال کندی مقطعی برطرف خواهد شد. صرف نظر از موضوع فنی اخیر، کندی در نسخه‌های اندروید و دسکتاپ وجود ندارد.

*درگیری زیاد RAM وCPU در اثر استفاده از گپ

 وی در پاسخ به گلایه کاربران مبنی بر اینکه هنگام استفاده از گپ، پردازنده و حافظه بسیار مشغول شده که باعث کند شدن گوشی و اجرای دیگر برنامه ها می شود، این موضوع را تایید نکرد و نیازمند بررسی بیشتر دانست.

*مشکل گپ روی سازمان‌های دارای شبکه مشترک 

همچنین وی در پاسخ به اینکه در سیستم‌های تحت شبکه مثل سازمان‌ها قطعی و وصلی گپ زیاد است، گفت: خودمان در شرکت روی یک شبکه متصل به یک سرور از گپ استفاده می‌کنیم و هیچ‌گاه چنین مشکلی نداشتیم بنابراین تصور نمی‌کنیم این مشکل به استفاده از گپ روی کلاینت مربوط باشد.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد