فرآیندهای مالی صادرات به دانش‌بنیان‌ها آموزش داده می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید کالای داخلی مهم است، اما اگر نتوانیم این محصولات را به بازار جهانی معرفی کنیم نیمی از راه را نرفته‌ایم و زنجیره فروش این محصولات تکمیل نمی‌شود.

برگزاری رویدادی فناورانه با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، کمکی به دانش‌بنیان‌ها است تا مسیر درست صادرات را بشناسند.

این روزها حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بازار پرالتهاب جهانی کمی سخت و زمان‌بر است. اما با برگزاری رویدادی فناورانه با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای صادرات محصولات و واردات تجهیزات مورد نیاز باید و نبایدهای بازار جهانی را بشناسند.

دوره بلندمدت «فرآیندهای مالی، ارزی و اعتباری در صادرات و واردات» عنوان رویدادی است که قرار است موضوعاتی مانند انتخاب «نوع ارز در معاملات خارجی»، «پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز» و «معرفی انواع معاملات ارزی متداول در تجارت خارجی» را به دانش‌بنیان‌های علاقه‌مند آموزش دهد.

«نحوه اعتبارسنجی و مراحل گشایش آن در ایران»، «معرفی روش‌های تامین مالی ارزی»، «معرفی مقررات متحدالشکل بین‌المللی»، «ارائه شرایط تجاری بین‌المللی و نقش آن در قراردادها»، «پولشویی در معاملات بین‌المللی» و «معرفی آخرین مقررات ارزی در ایران» از دیگر موضوعاتی است که در این دوره آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود.

این رویداد در تیر و مردادماه امسال برگزار می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای شرکت در این رویداد از تخفیف ۷۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی مراجعه کنند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد