فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه علوم شناختی اعلام شد

به گزارش فناوری فرهنگی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور توسعه هم ­افزایی پایان­ نامه­ ها و رساله ­های دانشجویی در راستای رسیدن به اهداف مشخص در حوزه علوم شناختی، هشتمین فراخوان حمایت از طرح­ های پژوهشی در خرداد ماه امسال را با تمرکز جدی بر مسائل شناختی فراگیر جامعه اختصاص داده است.

تاکنون هفت مرحله فراخوان حمایت از طرح­های پژوهشی از سوی ستاد اعلام شد و در نتیجه این فراخوان ­ها ، بیش از ۱۲۰ طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری­ های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد علوم شناختی قرار گرفتند.

 فعالیت های متمرکز در ارتباط با سرپرستی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ مقالات در مجلات معتبر، انجام طرح پژوهشی، تولید محصول یا ارائه خدمات در حوزه علوم و فناوریهای شناختی تعریف شده است.

دکتر حسین عزیزی کارشناس ارشد ستاد گفت: طرح های پیشنهادی محققان شامل حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات در حوزه شناختی  و در چارچوب اولویت ­های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند.

وی افزود: طرح­های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصا در حوزه­  علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می ­گیرند.

کارشناس ارشد ستاد گفت: «بازتوانی و ارتقاء توانمندی­های شناختی» ، «پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی»، «پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در علوم شناختی زبان (زبان شناسی شناختی)»، «پژوهش‌های شناختی مبتنی بر نگاشت مغز»، «توسعه ابزارها و فناوری­های مطالعه رفتار زمانی-شبکه­ای مغز»، «پژوهش­های شناختی در حوزه­ های بالینی و علوم اعصاب شناختی»، «توسعه فناوری ­های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز»، و نیز«مطالعات بنیادی و نظریه پردازی در حوزه علوم شناختی»،«مدل سازی شناختی»  و «روانشناسی شناختی» از جمله طرح های تحقیقاتی دراین فراخوان در اولویت ستاد قرار دارند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد