فرهنگ عمومی جامعه باید به سمت توسعه فناوری برود

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از ۵ شرکت صنعتی دانش‌بنیان در شهرک شکوهیه قم با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از ۱۳۰ نوع حمایت از دستاوردها و طرح‌های فناورانه دارد، اظهار کرد: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته چیزی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در اکو سیستم جدید بر توسعه کسب و کارهای فناورانه تأکید شده است، گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به سمت توسعه فناوری و توجه و اهمیت به جوانان این مرز و بوم باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه میان صنایع سنتی و نوین فرق‌های اساسی وجود دارد، گفت: وظیفه اصلی و نهایی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حمایت از صنایع فناورانه است و نباید مشکلات و گرفتارهایی که در بخش صنایع مادر و سنتی وجود دارد را به این حوزه نسبت داد.

وی با اشاره به اینکه سربازان اصلی و مهم عرصه فناوری جوانان هستند، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه معافیت‌های مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی و.. با جدیت پیگیری و انجام شده است.

ستاری با تأکید بر اینکه موانع و مشکلات اداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: تاکنون ۴۱۰۰ شرکت توانسته‌اند مجوز دانش‌بنیان از مراکز ذیصلاح دریافت کنند.

شایان ذکر است، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار قم و هیئت همراه از ۵ طرح صنعتی دانش‌بنیان شرکت تولید کننده داروهای نیمه جامد شیمیایی و گیاهی با ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۵۰ تن و تولید یک میلیون تیوب دارو، شرکت تولیدکننده شیرآلات اتوماتیک با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۱ تن و ظرفیت تولید ۶۱ هزار شیر هوشمند و ۸۰ هزار قطعه کاهنده مصرف آب، شرکت تولید کننده کودهای زیستی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۳۵ نفر و تولید ۵۰۰ هزار بسته کود در سال بازدید کردند.

همچنین شرکت تولید کننده ابزارآلات صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۵۰ تن و ظرفیت تولید ۲۰۰ دستگاه صنعتی بزرگ در سال، شرکت تولید کننده راکتورهای صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۵ تن و ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه راکتور صنعتی در سال و شرکت تولید کننده قطعات صنعتی پیشرفته با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۵ تن و ظرفیت تولید ۲۰ میلیارد ریال محصول در سال توسط معاون رئیس جمهور بازدید شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد