فروشگاه اسباب بازی هم می تواند تبدیل به یک برند شود – بخش اول

به گزارش فناوری فرهنگی،.بزرگ ترین اسباب بازی فروشی زنجیره ای انگلستان را گری گرانت و پسرانش استوارت و دانکن اداره می کنند. فروشگاهی که در سال 1981 تنها توسط گری و همسرش اداره می شد، اکنون 800 کارمند دارد که در یکصد شعبه آن مشغول فروش اسباب بازی هستند. گری نام فروشگاه های خود را the entertainer  گذاشت تا چشم انداز شرکتش را براساس سرگرم نمودن بچه ها و خانواده هایشان ترسیم کند . وی اکنون در کنار اداره فروشگاه هایش، انجمن خرده فروشان اسباب بازی انگلستان (TRA ) را نیز مدیریت می کند .

او معتقد است همراهی همسر و فرزندانش در این کار ، بزرگ ترین ثروتی است که به آن افتخار می کند.

در ادامه داستان شکل گیری این فروشگاه های زنجیره ای را بازگو می کنیم.

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی , اسباب بازی فروشی زنجیره ای , مدیر اسباب بازی فروشی

اولین فروشگاه خود را چه زمانی و در چه شرایطی راه اندازی کردید؟

من اولین فروشگاه خود را در سال 1981 تاسیس کردم. ما در فروشگاهمان تنوع و چیدمان را طوری ترتیب دادیم که کودکان بدون راهنما و به راحتی بتوانند اسباب بازی مورد علاقه خود را پیدا کنند. به همین خاطر به همراه همسرم ساعت های زیادی را کار می کردیم و تنها زمان استراحت مان زمانی بود که نهار می خودیم یا به دست شویی می رفتیم. شب ها هم ساعت های زیادی را صرف مرتب سازی قفسه ها می کردیم. در کریسمس همان سال همسرم هفت ماهه باردار بود اما به خاطر راه افتادن فروشگاه، پابه پای من کار می کرد.

روند رشد و گسترش فروشگاه هایتان چطور بود؟

خوشبختانه ما روند رو به رشد خوبی داشتیم. تا سال 1992 سه فروشگاه باز کردیم و در بین سال های 1992 تا 2002 بیشتر از 25 فروشگاه و بین سال های 2002 تا 2012 تعداد فروشگاه هایمان به بیش از 50 دهنه رسید و صدمین شعبه خود را اخیرا در سال 2015افتتاح کردیم.

آیا در مسیر خود تغییر و تحول عمده ای را در بازار تجربه کردید؟

بله،  در پایان سال 2008 بسته شدن فروشگاه های زنجیره ای Woolworths در انگلستان نشان داد که صنعت به طور چشمگیری در حال تغییر کردن است. شاید اگر کس دیگری جای من بود ناامید می شد و دست از گسترش کارش می کشید اما من متوجه شدم (درآن زمان) 880 فروشگاه اسباب بازی فعال و بزرگ در انگلستان وجود دارد و با این وجود، در مناطق مرفه نشین ظرفیت های بلااستفاده ای برای تاسیس فروشگاه های جدید وجود دارد. اگرچه به این نکته هم توجه داشتم که عادت مردم در خرید کردن در حال عوض شدن است و ورود اینترنت کسب و کارها رابه شدت تغییر خواهد داد.

در خرید و فروش، شما باید فرض را روی تغییر مداوم بازار بگذارید و اصلا به روش های خاص عادت نکنید.

با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی، چه هدفی را دنبال می کردید؟

هدف ما، فراهم آوردن محیطی مناسب برای کارکنان و مشتریان به منظور فروش اسباب بازی ها با قیمت عادلانه تر بود.

اسباب  بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی فروشی بزرگ , بهترین اسباب بازی فروشی

طرح های خاصی هم برای فروش بیشتر داشته اید؟

از آنجا که خرید اسباب بازی الویت اول خریدهای خانواده نیست ما با اجرای طرح های ویژه سعی می کنیم توجه والدین و کودکان را نسبت به خرید اسباب بازی جلب کنیم. طرح تخفیف ویژه برای کودکانی که با پول توجیبی خود خرید می کنند، تخفیف های ویژه برای خرید اعضاء خانواده و . . . از جمله آنهاست. گاهی اوقات نیز از شخصیت های محبوب انیمیشنی مثل پرنسس ها، باب اسفنجی و . . .در داخل یا جلوی فروشگاه ها استفاده می کنیم. این کارباعث می شود کودکان اوقات شادتری را در فروشگاه های ما تجربه کنند و خاطره خوبی از خرید در ذهنشان ثبت شود.

بعلاوه، تیمهای داوطلبی تشکیل داده ایم که با مراجعه حضوری به منزل خانواده هایی که فرزند زیر 11 سال دارند فروشگاه را به آنها معرفی می کنند و هدایای ویژه ای به آنها اهدا می کنند.

ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد

چگونه با تامین کننده ها و برند های بزرگ کار می کنید ؟

ما ارتباط نزدیکی با تامین کنندگان داریم و محصولات برندهای بزرگ را نیز به مشتریان عرضه می کنیم. به خاطر حمایت از تولیدکنندگان نوپا ، قفسه ای را هم به محصولات آنها اختصاص داده ایم.

ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد.

اسباب بازی فروشی , مالک اسباب باز فروشی , عروسک , عروسک فروشی , انواع اسباب بازی و عروسک , بهترین اسباب بازی ها , اسباب بازی کودک , هدیه برای کودکان

 

 

آیا از کارتان لذت می برید؟

بله ، از کار کردن لذت می برم اما به خاطر همراهی همسرم و پسرانم استوارت و دانکن، احساس بسیار خوبی از کار کردن دارم و حس نمی کنم شغلم مرا از خانواده ام دور می کند. اگر چه همیشه همه چیز ایده آل نیست اما در کنار هم بودن در سختی ها ،نزدیکی ما را به هم بیشتر می کند.

آیا برنامه خاصی برای کودکان نیازمند دارید؟

بله ما هر ساله 10 % از سود خالص مان را به موسسات خیریه فعالی که برای کودکان برنامه های ویژه ای دارند اختصاص می دهیم و از اینکه می توانیم زندگی این دسته از کودکان را پربارتر کنیم لذت می بریم.

صدمین شعبه شما در کجا افتتاح شده است؟

فروشگاه جدید ما به وسعت 3000 فوت مربع در مرکز خرید MARLOWES HEMEL HEMPSIEAD  باز گشایی شد. این فروشگاه نیز به تبعیت از سایر فروشگاههای گرانت هم فروش عادی دارد وهم فروش اینترنتی. راه اندازی این فروشگاه که از سود 5 سال گذشته فروشگاه های دیگر بازگشایی شده است تا کنون برای 9 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

اسباب بازی و اسباب بازی فروشی , عروسک و عروسک فروشی , بزرگترین اسباب بازی فروشی , اسباب بازی خارجی , بهترین اسباب بازی ها , هدیه جشن تولد کودک , کودک و اسباب بازی , اسباب بازی با قیمت مناسب ,اسباب بازی های متنوع , اسباب بازی های گوناگون

مهمترین مزیت رقابتی فروشگاه های شما چیست؟

جور بودن اجناس و جمع شدن اسباب بازی های محبوب و دوست داشتنی در کنار افرادی که در حال بازی کردن شما را راهنمایی می کنند از مزایای این فروشگاه است. بعلاوه، کارکنان ما آموزش های خاصی برای شناخت مشتریان و راهنمایی آنها گذرانده اند که تعامل آنها را با والدین و کودکان تاثیرگذار کرده است.

کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند

آیا اعتقادات مذهبی شما روی کارتان هم تاثیر گذاشته است؟

بله، من یک مسیحی معتقد هستم و به خاطر مراسم کلیسا،  کلیه فروشگاه هایمان یکشنبه ها تعطیل هستند. از طرفی از کارمندان دعوت می کنم در صورت تمایل ساعت مشخصی را برای دعا دور هم جمع شوند . فکر می کنم کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند.

آیا شما در مقابل رقبای قدرتمندی چون آمازون موفق بوده اید؟

بله، با وجود رقابت سختی که در این صنعت وجود دارد و فشار فروشگاه های بزرگی چون آمازون و آرگوس ، این فروشگاه ها توانسته اند فروش خود را 9 درصد افزایش دهند.

چه عواملی باعث فروش بیشتر شما شده است؟

شناخت عمیق از بازار و سرعت در شناخت اسباب بازی های محبوب یکی از برتری های این فروشگاه نسبت به رقبای خود بوده است. وقتی تب خرید یک شخصیت کارتونی بالا می رود ، اسباب بازی های آن را به راحتی می توانید در فروشگاه های ما پیدا کنید. اما سایر رقبا اهمیت چندانی به این قضیه نمی دهند و هر وقت توانستند یا خواستند این عروسک ها را در ویترین خود قرار می دهند.

ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهترنتیجه می گیریم

چه امتیازی برای کارمندانی که مشتاقانه کار می کنند، قائلید؟

ما معتقدیم کارمندانی که فراتر از وظیفه خود کار می کنند باید دیده شوند و به طور شایسته ای مورد تقدیر قرار بگیرند . به همین منظور هر ساله شرکت مبلغ بالایی را علاوه بر حقوق به کارمندان پر تلاش و خوش برخورد پرداخت می کند که انگیزه آنها را برای “بهتر کار کردن افزایش می دهد.

ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهترنتیجه می گیریم.

 

کودک و اسباب بازی , هدیه جشن تولد کودک , خانواده گرانت , اسباب بازی فروشی گرانت , بهترین اسباب بازی ها , اسباب بازی های متنوع , انواع اسباب بازی ها ,بازی های فکری , عروسک , انواع عروسک , عروسک فروشی , فعالان اسباب بازی , خرید اسباب بازی , اسباب بازی و کودک , جشن اسباب بازی ها , ورودی در فروشگاه اسباب بازی ,

به کدام جنبه از کارتان افتخار می کنید؟

افتخار ما این است که زنجیره فروشگاه های the entertainer  صد درصد خانوادگی است .

فروش اینترنتی شما چطور است؟

با وجودی که بیشتر تمرکز ما، فروش در محل است اما یک پنجم فروش فعلی مان به طور آن لاین انجام می شود.

آیا برای تاسیس فروشگاه های the entertainer  در خارج از انگلستان برنامه ای دارید؟

شرکت به طور آزمایشی تاسیس دو شعبه در پاکستان و یک شعبه در آذربایجان را دنبال می کند.

برای سال آینده چه برنامه ای دارید؟

ما برای سال آینده، تاسیس 15 فروشگاه در داخل انگلستان و بازارسنجی افتتاح شعبه در آسیای شرقی را در برنامه کاریمان قرار داده ایم. اکنون تعداد کارکنانم به 800 نفر رسیده است و می خواهم در 14 سال آینده این رقم را دو برابر کنم.

اسباب بازی فروشی , قفسه اسباب بازی , اسباب بازی های متنوع , انواع اسباب بازی ها , توپ اسباب بازی , طبقه دوم اسباب بازی فروشی , سالن اسباب بازی فروشی , نورپردازی اسباب بازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , دکور فروشگاه اسباب بازی , چیدمان اسباب بازی فروشی , چیدمان فروشگاه اسباب بازی , تاثیر رنگ در فروشگاه اسباب بازی , فضای گسترده فروشگاه اسباب بازی

بخش بعدی این مقاله به نحوه فعالیت پسران گرانت در اداره فروشگاه ها می پردازد.

منبع: بازار اسباب بازی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد