فروش سینمای چین برای اولین بار از آمریکا پیشی گرفت

به گزارش فناوری فرهنگی،فیلم «پری دریایی» استیون چو به اولین فیلمی تبدیل شد که توانسته بیش از نیم میلیارد دلار در باکس‌آفیس چین فروش کند. این فیلم روز شنبه ۸.۱۸ میلیون دلار فروخت و و در ۲۷ روز به فروش ۵۰۲.۹ میلیون دلار دست پیدا کرد. «پری دریایی» از روز نهم فوریه و مصادف با سال نوی چین اکران خود را آغاز کرده بود.

به گزارش ورایتی، این در حالی است که سازمان خبری رسمی شین‌هوآ چند روز پیش گزارش داد که درآمد کل باکس‌آفیس چین در ماه فوریه ۱.۰۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ۸۱۰ میلیون دلار آمریکای شمالی، برای نخستین بار موفق به عبور از فروش هالیوود شده است.

بالاترین فروش باکس‌آفیس چین سال گذشته و با فیلم انیمیشن و لایو‌اکشن «شکار هیولا» از راه رسیده بود که توانست ۳۸۲ میلیون دلار فروش کند. این فیلم که حدود دو ماه در سینماهای چین روی پرده به نمایش در‌آمد، توانست با فاصله کمی بالاتر از «سریع و خشمگین ۷» قرار بگیرد چون آن موقع «دوره خاموشی» سینمای چین بود که فیلم‌های وارداتی اجازه اکران نداشتند.

با استناد به بیانیه‌ای از سوی چاینا فیلم گروپ، هفته گذشته فیلم «پری دریایی» اجازه پخش در سینماهای چین را به مدت سه ماه دیگر دریافت کرد. این تداوم اکران سه ماهه به «پری دریایی» اجازه می‌دهد تا تعطیلات ماه می، که یک نقطه اوج دیگر برای سینماروها است و تعداد بلیت‌های فروخته شده افزایش می‌یابد، روی پرده برود. با این کار همچنین این اطمینان حاصل می‌شود که رکورد باکس‌آفیسی این فیلم تا مدت‌ها شکسته نخواهد شد.

موفقیت بی‌سابقه «پری دریایی» و سه فیلم دیگر که نزدیک سال نوی چین اکران شدند، یعنی «میمون پادشاه ۲» با ۱۸۲ میلیون دلار فروش بعد از ۲۷ روز، «مردی از ماکائو ۳» با ۱۷۰ میلیون دلار فروش بعد از ۲۷ روز و «کونگ‌فو پاندا ۳» با ۱۵۰ میلیون دلار فروش بعد از ۳۷ روز، باعث شد تا ماه فوریه برای باکس‌آفیس چین رکوردشکن باشد.

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد