فروش 10میلیارد دلاری سینمای اروپا در 2015

به گزارش فناوری فرهنگی،در حالی که تمرکز رسانه‌ای بر روی افزایش فروش سینماهای منطقه آسیا پاسیفیک است‌، سینمای اروپا نیز در گزارشی از افزایش 9.6 درصدی درآمدهای حاصل از فروش سینما و رسیدن آن به رقم 9.76 میلیارد دلار در سال 2015 میلادی خبر دادند.

سینمای اروپا با 24 درصد از سهم فروش سینمای جهان پس از آمریکا با 27 درصد، بزرگترین منطقه سینمایی جهان است.

این گزارش که از سوی اتحادیه بین المللی سینماها (UNIC) منتشر شده حاکی از آن است که سینماهای اروپا با نمایش فیلم با 35 زبان مختلف در سال 2015 در مجموع 1.26 میلیارد نفر مخاطب را به سینما کشاند که این رقم در مقایسه با آمار سال گذشته آن 6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، «فیل چاپ» رئیس انجمن سینماهای انگلیس و همچنین مدیر اتحادیه بین المللی سینماها(UNIC)  در این باره عنوان کرد: در صنعت بین‌المللی سینما که در آن روابط روز به روز به هم نزدیکتر می‌شود، سینمای اروپا نقش مهمی در مقیاس جهانی ایفا می‌کند.

در میان کشورهای اروپایی‌، انگلیس با رشد 17 درصدی درآمدهای حاصل از فروش سینماها پیشگام بوده‌ است و از لحاظ جذب مخاطب نیز فرانسه با 206 میلیون مخاطب در سال 2015 در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن روسیه (176 میلیون مخاطب)،‌ انگلیس (172 میلیون مخاطب) و آلمان (139 میلیون مخاطب) در مکان‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در حالی که محصولات هالیوودی چون «دنیای ژوراسیک» و «جنگ ستارگان» نقش مهمی در افزایش مخاطبان سینما در اروپا داشته‌اند، کشورهای اروپایی نیز طی سال2015  در مجموع 1700 فیلم تولید کردند که در این میان سینمای ترکیه با سهم58  درصدی بیشترین اتکا را به سینمای داخلی خود داشته است.

انگلیس که 44.5 درصد از فیلم‌های سینماهایش از محصولات داخلی بودند در مکان دوم قرار گرفته است، گرچه در این گزارش فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «شبح» هر دو محصولات انگلیسی محسوب شده‌اند. فرانسه نیز 35.2 درصد از فیلم‌های اکرانی در سینماهای خود را از محل محصولات داخلی تامین کرده است.

همچنین بیشترین مخاطب سینمای اروپا در کشور ایرلند ثبت شده که سرانه سینما رفتن برای هر نفر در سال 3.3 است در حالی که این سرانه در سینمای فرانسه 3.1 بوده است

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد