فضای مجازی لجام گسیخته است/هنوز عده‌ای نمی‌خواهند اثرات منفی این فضا را ببینند

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گرهمایی اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: ما امروز در حساس‌ترین مقطع چهل ساله نظام به سر می‌بریم چرا که دشمنان ما مصمم شدند تا انقلاب اسلامی را که ثمره مجاهدت قرن‌ها تلاش علما، روحانیون و شهداست به مرز نابودی بکشانند.

وی با بیان اینکه از همین استان اردبیل نقطه وحدت و یکپارچگی مذهب تشیع و ایران اسلامی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: در عصری که همه مدعی اتمام معنویت و پایان عمر دین بودند به یکباره رهبری شایسته پا به عرصه گذاشت تا همه ملت‌های مسلمان آزادیخواه را امیدوار نگه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در همین فضای مجازی که جای احساس و تلقی باسوادی است ما شاهد مبادله آرا، نظرات و اندیشه‌هایی هستیم که به عینه سخن از عظمت انقلاب اسلامی و شایستگی‌های آن است به طوری که روزی در این کشور شاه مملکت را به جمع بزرگان و رؤسای جمهور کشورهای قدرتمند در همین تهران راه نمی‌دادند و مجبور بود شاه این مملکت به التماس بیفتد.

رستمی اضافه کرد: در مقابل این همه تحقیر و اهانتی که غربی‌ها به ملت ایران روا می‌داشتند انقلاب اسلامی جریان احیای هویت و معنویت را شکل داد تا در سایه همین انقلاب جریان معنوی در مکتب مسیحیت و یهودیت نیز قوت گیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در نقطه مقابل تمام مکتب‌های سکولار، اومانیسم، پولولاریسم و … ایستاد و به همه این اندیشه‌ها خط بطلان کشید تا در بهترین شرایط مکتبی شکل گیرد که امروز الگو و الهام‌بخش برای ملت‌های جهان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر چند برخی ناکارآمدی‌ها و خودخواهی‌های داخلی کشور ما را تهدید می‌کند اما امروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت خاورمیانه و حتی کشورهای منطقه است که در نقطه مقابل این نظام آمریکا برای حفظ آبرو سعی دارد با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در کشورهای پیرامونی ما ناامنی ایجاد کند.

رستمی نمونه این ناامنی‌ها و جنگ‌های ناشی از آب و حدود و ثغور مرزها را جنگ‌های منطقه‌ای از نوع جنگ ایران و عراق، ناامنی در افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه و … اعلام کرد و افزود: ظهور داعش و طالبان نیز در همین راستا بوده تا ابهت انقلاب اسلامی را بشکند.

وی تصریح کرد: برخلاف خواسته آنها سقوط و زوال هژمونی نظام غرب و سلطه را شاهد هستیم و روز به روز هویت نظام آمریکایی در فروپاشی نظام خانواده و گسست اجتماعی برای همه قابل مشاهده و لمس است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز غربی‌ها مجبورند از دیکتاتورها حمایت کنند تا اجازه ندهند ملت‌های آزادیخواه بتوانند برای خود در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.

بزرگترین نقطه قوت ما مراکز علمی و دانشگاهی هستند

رستمی با اشاره به اوضاع داخلی کشور اظهار کرد: بزرگترین نقطه قوت ما مراکز علمی و دانشگاهی هستند و در هر مقطعی دانشگاهی قوت یافته پرچم کشورمان بالا رفته است.

وی قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را در مقطع کنونی بی‌نظیر خواند و خاطرنشان کرد: هر کس خطر جنگ را مطرح می‌کند یا کلاهبردار است یا اینکه در بی‌اطلاعی به سر می‌برد چرا که غربی‌ها با وجود تمام ادعای دارا بودن تسلیحات نظامی خود همچنان از قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران در هراس هستند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور به خرید ۶۹ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی از سوی کشور عربستان اشاره کرد و گفت: در ماجرای اخیر سرنگونی پهپاد آمریکایی این کشور برای اینکه قدرت خود را حفظ کند به برخی اظهارنظرها و یاوه‌گوئی‌های نابجا روی آورده‌اند در حالی که آنها خودشان نیز به قدرت بازدارندگی نظام اسلامی واقفند.

در نانو قدرت چهارم دنیا هستیم

رستمی بیان کرد: ما در نانو قدرت چهارم دنیا هستیم به طوری که محصولات نانوپایه را به ژاپن و آلمان صادر می‌کنیم و به رغم تحریم‌ها و سختی کار سهم ما در تولید علم دنیا ۲۰ برابر افزایش یافته به گونه‌ای که حوزه نفوذ سیاسی ما در خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: دشمنان ما تشدید تحریم‌های اقتصادی حتی سیاسی و امنیتی را نشانه گرفته‌اند اما سخت‌ترین تهدید متوجه نیروی انسانی است که دانشگاه‌ها در تربیت آن دخیل‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به اقدامات خصمانه عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران و صرف ۲ میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در کشورمان اشاره کرد و گفت: نقطه قوت و قدرت این کشور نیروی انسانی است چرا که غربی‌ها نمی‌توانند ما را به زانو درآورند مگر اینکه اعتماد مردم، ایمان و اعتقاد آنها را از بین ببرند.

رستمی فضای مجازی لجام گسیخته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هنوز برخی‌ها نمی‌خواهند خطر فروپاشی بنیان خانواده را در سایه این فضای رها قبول کنند چرا که با تبلیغات کور و برخی بزرگنمایی در فضای مجازی بزرگترین آسیب به جامعه پزشکی، پلیس، مسئولان و مدیران ما و … وارد می‌شود که این خود توطئه دشمنان است.

وی گفت: فشار اقتصادی بی‌نظیری به ملت ایران وارد شده اما غربی‌ها در کمال وقاحت مدعی هستند که اگر ملت ایران از درخت برجام میوه‌ای نچیده حداقل می‌تواند در سایه آن آرام گرفته و حتی از این نهال امیدبخش استفاده کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: غربی‌ها تمام تعهدات خود را در برجام زیر پا گذاشتند و تلاششان بر این است تا جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند اما ما با توان بازدارندگی خود به این باور رسیده‌ایم که جنگی رخ نخواهد داد مگر اینکه دشمن با فرسایش داخلی و به راه انداختن نزاع‌های درونی توان دفاعی را از ما بگیرد و از این نقطه بخواهد به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

رستمی به سخت‌ترین تحریم‌های دشمنان در طول تاریخ بشریت اشاره کرد و افزود: دیگر هیچ تحریمی باقی نمانده که بخواهند آن را اعمال کنند اما به اذعان بانک جهانی با گذر از این فراز و نشیب‌های سخت ملت ایران سال آینده سال بالندگی و رشد اقتصادی را به عینه خواهد دید.

وی بیانیه گام دوم انقلاب و مأموریت تربیت نسل جدید انقلاب را یادآور شد و افزود: نسل چهارم انقلاب که نه جنگی دیده‌اند و نه فراز و نشیب‌های سخت این نظام قابل لمس و درک برای آنها بوده است، امروز با بیشترین هجمه‌ها از لحاظ فکری، عاطفی و روانی روبرو هستند که ضرورت دارد در محیط دانشگاه‌ها همین اساتید در تربیت آنها سنگ تمام بگذارند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد