فضای کسب‌وکارهای فرهنگی و خلاق تسهیل می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تفاهم‌نامه ای بر همکاری متقابل در زمینه تسهیل فضای کسب‌وکارهای فرهنگی و خلاق تأکید کردند. از اهداف این تفاهم‌نامه تسهیل در صدور مجوز برای مؤسسات فرهنگی هنری و شرکت‌های خلاق است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی به تجربه‌های موفق استفاده از نخبگان در زمان حال اشاره کرد و گفت: تا پیش‌ازاین بیشتر به جذب نخبگان در حوزه‌های فنی توجه می‌شد. اما تلاش ما این است تا نخبگان فرهنگی در رشد کشور نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

طبق مطابق مفاد تفاهم‌نامه امضاشده، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد نسبت به ایجاد بانک اطلاعات و معرفی افراد مستعد حوزه‌های فرهنگی، حمایت از ایجاد توسعه آموزش‌های لازم برای توسعه منابع انسانی، همکاری و توسعه زیست‌بوم استارت‌آپ‌های فرهنگی و هنری، تسهیل در فرآیند صدور مجوز مؤسسات و غیره همکاری کند.

ستاد فناوری‌های نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری‌های ریاست جمهوری نیز موظف است در حمایت از دستاوردهای پژوهشی کاربردی در حوزه فرهنگ و هنر، حمایت از افراد مستعد فرهنگی و خلاق، ارائه خدمات به صنایع فرهنگی و غیره همکاری کند.

توسعه زیست‌بوم استارتاپ‌های فرهنگی هنری، همگرا کردن رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی، توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه صنایع فرهنگی، همکاری در ساماندهی کالاهای فرهنگی و انتخاب برترین‌ها و حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی کاربردی در حوزه‌های فرهنگی هنری، از اهداف تفاهم‌نامه مذکور است.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد