فعالان حوزه عفاف و حجاب وام ۴۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، سید مهدی سادات، مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برندهای شرکت کننده در نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب برای ثبت نام در سامانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معرفی می‌شوند تا پس از عضویت، از حمایت‌ها و خدمات متنوع برنامه بهره مند شوند.

مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: حوزه مد و لباس از جمله حوزه‌های مرتبط با فعالیت دبیرخانه برنامه توسعه زیر ساخت شرکت‌های خلاق است. از این رو ایجاد نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب مورد اقبال و همراهی این دبیرخانه قرار گرفت.

او گفت: معاونت علمی تاکنون خدمات متنوعی را برای توسعه کسب و کارهای خلاق ارائه کرده است و به مرور بر تنوع و میزان خدمات و حمایت‌ها افزوده خواهد شد.

سادات افزود: شرکت‌های خلاق می‌توانند از خدمات و حمایت‌های خلاق از جمله تسهیلات نظام وظیفه عمومی، استقرار در اماکن مسکونی شهر تهران، انواع دوره‌های آموزشی و مشاوره رایگان، استقرار در فضاهای کار اشتراکی، تسهیلات مالی، خدمات بیمه تکمیلی، انواع تسهیلات و خدمات صادراتی، خدمات تحقیقات بازار، خدمات توسعه بازار و بازاریابی و … استفاده کنند.

مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کوید ۱۹، گفت: بخش‌هایی از دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به صورت مجازی ارائه می‌شود. همچنین کسب و کارهای خلاق که در این دوره فعالیت ویژه داشته‌اند، شناسایی و معرفی شدند.

او ادامه داد: به شرکت‌های خلاقی که در بحران کرونا آسیب دیده‌اند، تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود. در پی تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تأیید صلاحیت بیش از ۵۰۰۰ شرکت دانش بنیان و حمایت از آنان، به منظور حمایت از کسب و کارهای فعال در صنایع فرهنگی نیز، برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شد.

سادات گفت: شرکت‌های فعال واجد صلاحیت در حوزه‌های مد و لباس، معماری، اسباب بازی و سرگرمی، نوشت افزار، پویا نمایی، صنایع دستی و گردشگری، طراحی، هنرهای تجسمی و نمایشی به عنوان شرکت خلاق پذیرفته می‌شوند.

او افزود: هر چند بحران کرونا مشکلات زیادی را به همراه داشته، اما موجب کسب تجربه‌های جدید شد. اجبار عمومی برای رعایت شرایط قرنطینه موجب شد، تا استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه کسب و کارها تا حد زیادی رواج یابد. در صورت رواج این شیوه برگزاری نمایشگاه، استفاده عموم از آن بسیار وسیع و هزینه‌های برگزاری بسیار اندک خواهد بود.

مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب با توجه به نوپا بودن آن، بسیار خوب است اما ضروری است، بخش‌های دیگری از جمله بخش طراحان و طراحی، بخش‌های لوازم شخصی دیگر مانند کفش، کیف و …، بخش لباس و لوازم شخصی آقایان و بخش نذر فرهنگی نیز به آن افزوده شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد