: فعالیت‌ شرکت‌های خلاق حوزه بازی و یادگیری، سبب آموزش عمیق‌تر و راحت‌تر مفاهیم پایه‌ای در ذهن کودکان می‌شود.

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید ربوشه، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در سومین روز از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، از نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی بازدید کرد.

ربوشه تصریح کرد: «هر فرصتی مانند نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی که در جهت تقویت و توسعه آموزش­های مناسب راه­اندازی می­شوند، بسیار ضروری و باارزش هستند. اکنون فضای آموزشی حاکم بر دبستان و پیش­دبستانی، کودکانه و با استفاده از بازی است. بی شک تمام موضوعاتی که با بازی آموزش داده می­شوند، عمیق­تر و راحت­تر در ذهن جای می­گیرند. »

وی ضمن تاکید بر اهمیت ترویج استفاده از بازی و اسباب­بازی در روند آموزش گفت:« خیلی از آموزش­ها و مسئله­های دشوار را می­توانیم به وسیله­ی بازی یه عنوان یک شیوه خلاقانه و نوآورانه آموزشی برای دانش آموزان ساده کنیم. ضمن اینکه با شیوه ی آموزش بازی­محور، یادگیری با کیفیت و لذت بیشتری اتفاق می­افتد. در روش های آموزش باید تمام محتوا و معانی که لازم است را با دو ابزار تاثیرگذار یعنی بازی و داستان گویی به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.»

سعید ربوشه، معاون ابتدایی آموزش ­و پرورش در انتها با اشاره به فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه آموزشی که توسط شرکت‌های خلاق این حوزه ارائه می‌شود، ابراز کرد:« اصلی دیگر در آموزش کودکان این است که درس را به شیوه های مورد علاقه کودکان شروع و سپس در جهت مقاصد آموزشی مورد نظر خود هدایت کنیم. با این شیوه می‌توان خیلی از اهداف تربیتی و اخلاقی مورد نظر خود را با زبانی گویا و ملموس آموزش دهیم. همچنین می­توان با تقویت مهارت­های ارتباط اجتماعی و سیاسی، ایجاد روحیه­ی تیمی ­و جمعی، توجه به بعد  سلامتی و از منظر دیگر تربیت کارافرین اقتصادی یا فعالیت های علمی، ابعاد مختلف وجود یک کودک را از طریق ابزاری به قدرتمندی بازی پرورش داد.»

در پایان، ایشان تاکید کرد: «به منظور تسهیل در تعامل شرکت‌های خلاق حوزه بازی و یادگیری با حوزه آموزش و پرورش و توسعه فعالیت‌های آنان، با همکاری مشترک با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازوکاری طرح‌ریزی خواهد گردید.»

 

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد