فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک

به گزارش فناوری فرهنگی، رضا الفت نسب در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان کرمانشاه که با حضور مدیران شرکت‌های استارآپی برگزار شد با اشاره به وجود ۶۲ میلیون کاربر اینترنت در کشور، گفت: از این تعداد ۴۷ میلیون کاربر در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر متوسط تراکنش تجارت الکترونیک در کشور ۱۸۷ هزار تومان است و این درحالی است که این عدد در همین چندسال گذشته حدود ۶۰ هزار تومان بود و این رشد سریع نشان از حرکت مردم و کسب و کارها به سمت فضای مجازی دارد.

الفت نسب، گردش مالی تجارت الکترونیک کشور را ۲۰۸ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر تنها در بحث تاکسی‌های آنلاین ما روزانه دو میلیون سفر داریم که گردش مالی قابل توجهی دارد.

وی افزود: این میزان رشد استفاده از تاکسی‌های آنلاین در حالی است که تا همین چندسال پیش کمتر کسی باور داشت مردم بصورت اینترنتی بخواهند تاکسی بگیرند اما امروز می بینیم شرکت های تاکسی آنلاین با رونق خوبی در کسب و کار خود مواجه هستند و این رشد عجیب استفاده از تاکسی آنلاین تنها طی ۴.۵ سال رقم خورده است.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در کشور، گفت: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۷۸ فروشگاه سهم استان کرمانشاه است که رقم بسیار پایینی است.

الفت نسب خاطرنشان کرد: همچنین از ۱۱۰۰ مجوزی که تاکنون‌در اتحادیه برای فعالیت کسب و کارهای آنلاین صادر شده سهم این استان تنها هفت مجوز بوده است.

وی یادآور شد: اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در راستای تسریع در راه اندازی و فعالیت کسب وکارهای آنلاین فعال شده است و هر مجوزی که این اتحادیه صادر میکند مورد تایید اداره اماکن و سایر نهادهای نظارتی است.

وی میانگین سنی افراد شاغل در کسب و کارهای آنلاین را بین ۲۳ تا ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: در همین راستا باید فرهنگ سازی و آموزش برای حرکت به سمت این نوع کسب و کارها میان قشر نوجوان و جوان از همین حالا صورت گیرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد