فعالیت 4200 شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حاشیه‌ی دورهمی شرکت‌های شتاب‌دهنده نوآورانه در پارک فناوری در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های موجود برای حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در کشور، اظهار داشت: تا به امروز بیش از ۴۲۰۰ شرکت به عنوان شرکت‌های دانش بنیان در کشور مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شناخته شده‌اند.

رئیس مرکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از شرکت‌هایی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده‌اند، شتاب‌دهنده‌های کسب و کار هستند که در کشور تا به امروز چند ده شرکت شتاب‌دهنده کسب و کار تایید شده و مشغول به کار هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌توانند از مزایای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی یا سایر مزایایی که در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، بهره ببرند.

صاحبکار خراسانی ادامه داد: شرکت‌های شتاب‌دهنده به عنوان یک دسته از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند که از صندوق نوآوری و شکوفایی استقرار در کاربری‌های مسکونی در داخل شهرها، استفاده از مزیت تسهیلات سربازی برای افراد کلیدی فعال در شرکت‌ها دانش بنیان و… می‌باشد، استفاده کنند.

رئیس مرکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: این نوع شرکت‌ها می‌توانند از سایر مزایایی که تمام شرکت‌های دانش‌بنیان دارند استفاده کنند تا به پیشرفت برسند

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد