فناوری فرهنگی بستری برای ورود جوانان به حوزه کسب و کار

به گزارش فناوری فرهنگی،مهدی یک‌پسر، عضو شورای مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، ظهر امروز، ۲۲ فروردین‌ماه در نشست خبری دوره ایده‌پروری نمادهای شهر زیارتی مشهد که در محل پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، با اشاره به جذب ۱۵ تیم دانش بنیان در دوره‌های ایده‌پردازی این مرکز اضافه کرد: فناوری فرهنگی که تا چندی پیش تعریف نشده بود، می‌تواند بستری برای فعالیت اقتصادی جوانان در حوزه کسب و کار باشد.
وی در ادامه گفت: در دوره‌های ایده‌پردازی به دنبال محصول مشخصی نیستیم و هدف ما کسب و کار پایدار را در حوزه فناوری فرهنگی است که البته با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی مشهد و بحث زیارت امیدواریم ایده‌های ارزشمند ارائه شود چنان که در دوره‌های قبلی ایده‌پروری نیز بیشتر ایده‌ها و فعالیت‌های مربوط به حوزه فرهنگی می‌شود.
یک‌پسر با بیان اینکه در این دوره ما پنج محور را برای ایده‌پروری مطرح کردیم، ابراز کرد: یک مورد از آن‌ها را رویداد مکان‌های شهری نامگذاری کردیم که بیشتر به حوزه فرهنگ مربوط می‌شود و رویکرد اجتماعی ایده‌ها در آن بارزتر است.
وی با انتقاد از عدم حمایت صنایع نرم و صنعت فرهنگ گفت: ما در صنایع فرهنگی تقریبا با یک پنجم از آن هزینه‌هایی که در حوزه صنایع سخت می‌شود توانایی اشتغال‌زایی و تولید را داریم و همچنین سرعت رشد چهار تا پنج برابری صنعت فرهنگ نسبت به صنعت سخت بسیار صرفه اقتصادی خواهد داشت.
یک‌پسر در پاسخ به سوالی مبنی بر نیازسنجی فرهنگی مرکز رشد از نهادهای مربوطه گفت: طرح کلان موجود در شورای مرکز رشد اولویت‌های فعالیت را مشخص می‌کند و برنامه نهادها و اولویت‌ اقتصادی آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
یک‌پسر در با پاسخ به این سوال که آیا هسته‌‌ها پس از قرارگیری در فضای کسب و کار مورد حمایت قرار می‌گیرند یا خیر؟ ادامه داد: این هسته‌ها در طی دو دوره رشد که شامل یک دوره شش ماهه و دوره دو ساله می‌شود، مورد حمایت مرکز قرار دارند و با بررسی عملکرد آن‌ها و سنجش کیفیت کارشناسان در ادامه مورد حمایت علمی، فناوری رئیس جمهور قرار گرفته و از تسهیلات آن‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: تی نیوز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد